בעל הטורים על התורה | פרשת יהדות

בעל הטורים על פרשת ראה

{כו}ראה אנכי. אמר לשון יחיד ופי’ ראה אמר לכ”א ואחד וי”מ ליהושע אמר ראה אנכי והזהירו לברך את ישראל כשיעברו את הירדן וי”א לפי שקללות

שפתי חכמים | פרשת יהדות

שפתי חכמים על פרשת ראה

{כו}א רצל”ת והלא הקללות נאמרו לעיל בפרשת בחקותי ולקמן בפרשת כי תבא ומתרץ האמורות בהר גריזים וכו’ ופירוש נותן מסדר לפניכם היום:{כז}ב רצונו לתרץ הוה ליה למימר

אור החיים על הפרשה | פרשת יהדות

אור החיים על פרשת ראה

{כו}ראה אנכי נותן וג’. צריך לדעת למה אמר לשון ראיה על הדברים, עוד אמרו אנכי, עוד למה אמר לשון יחיד כיון שכל הפרשה כולה בלשון רבים

רמב"ן על התורה | פרשת יהדות

רמב”ן על פרשת ראה

{כט}ונתתה את הברכה על הר גרזים. כתרגומו ית מברכיא את המברכים על הר גרזים כלפי הר גריזים לשון רש”י ואיננו נכון כפי פשוטו כי עדין

על מה ולמה תתגאה | פרשת יהדות

על מה ולמה תתגאה

וְלֹא תָבִיא תוֹעֵבָה אֶל בֵּיתֶךָ (פרשת עקב ז. כו’) הצדיק רבי לוי יצחק מברדיטשוב היה אומר: המכניס גאוה אל תוך לבו עובר ב”לא תעשה” של

חשיבה לטווח רחוק | פרשת יהדות

חשיבה לטווח רחוק

“וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְשָׁמַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ”: (פרשת עקב ז, יב) “והיה

זכות אבות | פרשת יהדות

זכות אבות

“וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְשָׁמַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ”: (פרשת עקב ז, יב) בנוהג

שניים מקרא ואחד תרגום על התורה | פרשת יהדות

שניים מקרא ואחד תרגום – פרשת עקב

{יב} וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַֽעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְשָׁמַר יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ אֶֽת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַֽאֲבֹתֶֽיךָ:  מ  וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה

תרגום יונתן על התורה | פרשת יהדות

תרגום יונתן על פרשת עקב

{יב} והיה עקב וִיהֵי חוֹלַף דִּי תְקַבְּלוּן יַת דִּינַיָא הָאִילֵין וְתִנְטְרוּן וְתַעַבְדוּן יַתְהוֹן וְיִנְטַר יְיָ אֱלָהָכוֹן לְכוֹן יַת קְיָימַיָא וְיַת חִסְדָא דִי קַיֵּים לְאַבְהַתְכוֹן: {יג} וִירַחֲמִינְכוֹן וִיבָרְכִינְכוֹן וְיַסְגִינְכוֹן

דעת זקנים על התורה | פרשת יהדות

דעת זקנים על פרשת עקב

{יב}והיה עקב תשמעון. פירש”י מצות שאדם דש בעקביו כלו’ מצות קלות וזהו שאמר דוד למה אירא בימי רע עון עקבי יסובני. אמר דוד ממצות חמורות שבתורה

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הישארו מעודכנים

הצטרפו לרשימות התפוצה

וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל או לנייד.

Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות