
היהדות היא עסקת חבילה
חידוש תורה מאת הרב דוד הכהן – גן יבנה בנושא היהדות היא עסקת חבילה על פרשת אחרי מות. בקרו באתר פרשת יהדות לקריאת החידוש.
דף הבית » פרשת השבוע
לחצו לקריאת הפרשה עם ניקוד, טעמי המקרא, רש"י על פרשת אחרי מות עוד בכתב ברור קריא ומסודר..!
לחצו לקריאת הפרשה עם ניקוד, טעמי המקרא, רש"י על פרשת קדושים עוד בכתב ברור קריא ומסודר..!
כניסת שבת: 18:56
צאת השבת: 19:53
חידוש תורה מאת הרב דוד הכהן – גן יבנה בנושא היהדות היא עסקת חבילה על פרשת אחרי מות. בקרו באתר פרשת יהדות לקריאת החידוש.
חידוש תורה נפלא מאת הרב דוד הכהן – גן יבנה בנושא: לפני ה’ תטהרו על פרשת אחרי מות מחומש ויקרא. בקרו באתר לקריאת חידוש התורה.
חידוש תורה נפלא על פרשת קדושים בנושא מצוות מקיימים גם כאשר לא מבינים, מאת הרב דוד הכהן – גן יבנה. בקרו באתר לקריאת החידוש.
חידוש תורה נפלא ומעניין לפרשת קדושים מחומש במדבר, בנושא דיבור יוצר מציאות מאת: הרב דוד הכהן – גן יבנה. בקרו באתר לקריאת החידוש.
ויקרא פרק-יט: {א} וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹֽר מ וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹֽר ת וּמַלִיל יְיָ עִם מֹשֶׁה לְמֵימָר: {ב} דַּבֵּר אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵֽי יִשְׂרָאֵל וְאָֽמַרְתָּ אֲלֵהֶם קְדשִׁים תִּֽהְיוּ
ויקרא פרק-יט: {ב}קדושים תהיו. וזהו קדושים תהיו כי קדוש אני ה’. אל תפנו אל האלילים. אפי’ אמרו לשם שמים אנו עושין כדי להכיר הבורא ולהבדיל במה
ויקרא פרק-יט: {ב}דבר אל כל עדת בני ישראל ואמרת אליהם קדושים תהיו. פרט כל עדת כי אין עדה פחות מי’ ואין דבר שבקדושה פחות מי’ ע”כ
ויקרא פרק-יט: {א} וידבר וּמַלֵיל יְיָ עִם משֶׁה לְמֵימָר: {ב} מַלֵיל עִם כָּל כְּנִישְׁתָּא דִבְנֵי יִשְרָאֵל וְתֵימַר לְהוֹן קַדִישִׁין תְּהוֹן אֲרוּם קַדִישׁ אֲנָא יְיָ אֳלָהָכוֹן: {ג} גְבַר מִן אִימֵיהּ וּמִן
ויקרא פרק-יט: {ב}קדשים תהיו. לעיל כתיב ושמרתם את משמרתי וסמיך ליה קדושים תהיו שאם ישמור עצמו מן החטא שוב אין חטא בא על ירו ומקדשין
ויקרא פרק-יט: {ב} טעם אל כל עדת בני ישראל. להכניס את הגרים בעבור שהם נזהרים על העריות כישראלים וטעם להזכיר זאת הפרשה אחרי העריות שלא יחשבו כי
ויקרא פרק-יט: {ב}א ואם תאמר והא כל התורה כולה שנה משה לישראל כמו שפירש רש”י בפרשת כי תשא. ויש לומר דפרשה זו נאמרה להן בהקהל נשים
ויקרא פרק-יט: {ב}אל כל עדת בני ישראל. כבר אמרו רבותינו (תו”כ ריש הפרשה) שהפרשה הזו נאמרה בהקהל מפני שרוב גופי תורה תלויין בה וזה טעם “אל כל
ויקרא פרק-יט: {ב}אל כל עדת וגו’. טעם אומרו אל כל. אמרו ז”ל בתורת כהנים לפי שפרשה זו רוב גופי התורה תלוים בה נאמרה בהקהל. והגם
ויקרא פרק-טז: {א} וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה אַֽחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַֽהֲרֹן בְּקָרְבָתָם לִפְנֵֽי יְהוָֹה וַיָּמֻֽתוּ: מ וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה אַֽחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַֽהֲרֹן בְּקָרְבָתָם לִפְנֵֽי
ויקרא פרק-טז: {א}אחרי מות. זש”ה כטוב כחוטא, כטוב אלו שני בני אהרן שלא מתו אלא מפני שהורו הלכ’ בפני משה רבן כדאיתא ביומא. כחוטא זה קרח
ויקרא פרק-טז: {א}וידבר ה’ אל משה אחרי מות שני בני אהרן וגו’ ויאמר ה’ אל משה וגו’. וקשה אם כן דבור ראשון להיכן אזל כי לא
ויקרא פרק-טז: {א} וידבר וּמַלֵיל יְיָ עִם משֶׁה מִן בָּתַר דְמִיתוּ תְּרֵין בְּנוֹי דְאַהֲרן כַּהֲנַיָא רַבְרְבַיָא בִּזְמַן קְרוֹבֵיהוֹן אֶשָׁא בַּרְיָא קֳדָם יְיָ וּמִיתוּ בְּאֵשָׁא מְצַלְהֲבָא: {ב} וַאֲמַר יְיָ
ויקרא פרק-טז: {א}אחרי מות. כתיב לעיל ולאיש אשר ישכב עם טמאה וסמיך ליה אחרי מות רמז למה שאמרו המשמש עם הטהורה ופירסה נדה תחתיו לא
ויקרא פרק-טז: {א}אחרי מות. אחרי שהזהיר את ישראל שלא ימותו אמר השם למשה שיזהיר גם לאהרן שלא ימות כאשר מתו בניו וזאת הפרשה לאות כי
ויקרא פרק-טז: {א}א פירוש טחב מקום שהוא מקרר ומלחלח וישוב המקראות כן הוא דקשה לרש”י מה צריך לכתוב וידבר ה’ אל משה לא היה לו לכתוב
ויקרא פרק-טז: {א}אחרי מות שני בני אהרן. כי מיד כאשר מתו בניו הזהיר את אהרן מן היין ומן השכר שלא ימות (לעיל י ח ט) ואמר עוד
ויקרא פרק-טז: {א}וידבר ה’ וגו’. צריך לדעת מה נאמר לו בדיבור זה. ב’ לאיזה ענין ישמיענו הכתוב היות דיבור זה אחרי מות, מה לי אחר
בעלי חיים המצערים אותו, כגון זבובים, עכברים, פרעושים, ויתושים, המצערים אותו, כתב בשו”ת אגרות משה (חושן משפט חלק ב’ סימן מ”ז אות א’) שמותר, ואין
להלכה: אסור להרוג ג’וק בשבת, וכן אסור להרוג יתושים וכדומה, על אף שהם עוקצים אותו ומפריעים לא באכילתו, משום נטילת נשמה שהדבר אסור מהתורה.אבל לרסס
להלכה: יש חילוק בין סוגי הכדורים:כדורים כגון אקמול, דקסמול וכדומה שהם למטרת כאב ראש/בטן/צינון וכיוצ”ב לדעת רוב הפוסקים אסורים בשבת.אך אם נפל למשכב, או שסובל
נשאלתי מהאברך רבי עמנואל דויב שליט”א שביקש לכתוב מגילה לעצמו ולהרגיש סיפוק שאדם שמח ממעשה ידיו ואשת חבר חשקה גם היא בכתיבה כנאמר במגילה וגם
מנהג ישראל מקדמא דנא לומר פרק משנת במה מדליקין בזמן קבלת שבת והביאו מרן (בסימן ר”ע) ומרן הביא באיזה זמן אין לומר אך לא הביא
אתר פרשת יהדות הינו אתר המנגיש נושאים רבים ביהדות ומטרתו להמשיך ולזכות את הרבים. בואו לקחת חלק והיו שותפים בהמשך זיכוי רבים באמצעות תרומה קטנה.