פרשת השבוע | פרשת יהדות

פרשת השבוע

פרשת השבוע המלא עם ניקוד וטעמי המקרא - חידושי תורה, חידודים ופרפראות על הפרשה.
כט' בתשרי תשפ"א - 16-17.10.2020

השבת: פרשת בראשית

פרשת בראשית | פרשת יהדות

פרשת בראשית

לחצו לקריאת הפרשה עם ניקוד, טעמי המקרא, רש"י על פרשת בראשית ועוד בכתב ברור קריא ומסודר..!

הדלקת נרות שבת

זמני שבת

כניסת שבת: 17:47
צאת השבת: 18:43

פירושים על פרשת השבוע

ל"ט אבות מלאכה - פרשת יהדות

ל”ט אבות מלאכה

המושג ל”ט אבות מלאכה, הוא מושג מוכר בהלכות שבת שלמעשה כולל בתוכו 39 אבות מלאכה שאסורים בשבת. עם זאת יש לדעת כי כל אחד מל”ט

אור החיים על הפרשה | פרשת יהדות

אור החיים על פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {א}במדבר סיני וגו’. רז”ל דרשו (במד”ר פ”א) הבנות יקרות בפסוק זה, ונשאר להעיר למה לא השוה ה’ מדותיו יתברך בשיעור הדברים, כי כשהזכיר הודעת המקום

רמב"ן על התורה | פרשת יהדות

רמב”ן על פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {א} אחר שביאר תורת הקרבנות בספר השלישי, התחיל עתה לסדר בספר הזה המצוות שנצטוו בענין אוהל מועד.וכבר הזהיר על טומאת מקדש וקדשיו לדורות, ועתה

שפתי חכמים | פרשת יהדות

שפתי חכמים על פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {א}א רצונו לתרץ למה ליה למכתב כל הסימנים הללו ומתרץ מתוך חיבתן כו’ כלומר הרי בלאו הכי צריך לפרש למה ליה למכתב שאו את

אבן עזרא על התורה | פרשת יהדות

אבן עזרא על פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {א}בשם אשר פקודי רום ותחת חבר. החל לפרש על הפשט ספר וידבר במדבר סיני. להודיע כי לא עלה משה אל הר סיני אחר היות הכבוד

בעל הטורים על התורה | פרשת יהדות

בעל הטורים על פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {א}במדבר סיני. לעיל מיניה כתיב אלה המצות וסמיך ליה במדבר לומר אם אין אדם משים עצמו כמדבר אינו יכול לידע תורה ומצות. למעלה

תרגום יונתן על התורה | פרשת יהדות

תרגום יונתן על פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {א} וידבר וּמַלֵיל יְיָ עִם משֶׁה בְּמַדְבְּרָא דְסִינַי בְּמַשְׁכַּן זִימְנָא בְּחַד לְיַרְחָא דְאִיָיר הוּא יַרְחָא תִּנְיָינָא דְמִן שַׁתָּא תִּנְיֵיתָא לִזְמַן מִפַּקְהוֹן מֵאַרְעָא דְמִצְרַיִם לְמֵימָר: {ב} קַבִּילוּ

כלי יקר על התורה | פרשת יהדות

כלי יקר על פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {א}וידבר ה’ אל משה במדבר סיני באהל מועד לאמר. ובפרשת ויקרא כתיב מאהל מועד, לפי שבפעם ההוא לא יכל משה לבא אל אהל מועד

דעת זקנים על התורה | פרשת יהדות

דעת זקנים על פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {ב}שאו את ראש כל עדת בני ישראל. אמר הרב בכור שור כי על ידי בקע לגלגלת דכי תשא נודע כללם דכל ישראל ביחד דכתי’

שניים מקרא ואחד תרגום על התורה | פרשת יהדות

שניים מקרא ואחד תרגום – פרשת במדבר

במדבר פרק-א: {א} וַיְדַבֵּר יְהֹוָה אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי בְּאֹהֶל מוֹעֵד בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֵאמֹֽר:  מ  וַיְדַבֵּר יְהֹוָה אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי בְּאֹהֶל

תורה במסירות נפש | פרשת יהדות

תורה במסירות נפש

“וַיְדַבֵּר ה’ אֶל משֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי ” (במדבר א, א) במדרש רבה (פרשה ז’) נאמר: וַיְדַבֵּר ה’ אֶל משֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי, לָמָּה בְּמִדְבַּר סִינַי, מִכָּאן

הייחוס היהודי | פרשת יהדות

הייחוס היהודי

שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְמִשְׁפְּחֹתָם לְבֵית אֲבֹתָם בְּמִסְפַּר שֵׁמוֹת כָּל זָכָר לְגֻלְגְּלֹתָם: ( במדבר א. ב’). יש לדקדק מדוע נכתבה תיבת “כל”,

חביבין ישראל | פרשת יהדות

חביבין ישראל

וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי בְּאֹהֶל מוֹעֵד בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֵאמֹר: שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְמִשְׁפְּחֹתָם

דרכה של תורה | פרשת יהדות

דרכה של תורה

וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי בְּאֹהֶל מוֹעֵד בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֵאמֹר: (במדבר א. א’). ובמדרש רבא סדר במדבר (פרשה

הגוי הקדוש - פרשת יהדות

הגוי הקדוש

בעל “תוספות יום טוב” מפרשני המשנה בסוף מסכת ברכות שואל: ידוע כי אלוקים זה בחינת דין, ואילו שם הויה זה בחינת רחמים, אם כן מדוע

אור החיים על הפרשה | פרשת יהדות

אור החיים על פרשת אחרי מות

ויקרא פרק-טז: {א}וידבר ה’ וגו’. צריך לדעת מה נאמר לו בדיבור זה. ב’ לאיזה ענין ישמיענו הכתוב היות דיבור זה אחרי מות, מה לי אחר

רמב"ן על התורה | פרשת יהדות

רמב”ן על פרשת אחרי מות

ויקרא פרק-טז: {א}אחרי מות שני בני אהרן. כי מיד כאשר מתו בניו הזהיר את אהרן מן היין ומן השכר שלא ימות (לעיל י ח ט) ואמר עוד

שפתי חכמים | פרשת יהדות

שפתי חכמים על פרשת אחרי מות

ויקרא פרק-טז: {א}א פירוש טחב מקום שהוא מקרר ומלחלח וישוב המקראות כן הוא דקשה לרש”י מה צריך לכתוב וידבר ה’ אל משה לא היה לו לכתוב

חידושי תורה על פרשת השבוע

קבלת התורה - מרצון או מאונס | פרשת יהדות

קבלת התורה – מרצון או מאונס

מדוע חוגגים פעמיים את קבלת התורה בחג השבועות ובשמיני עצרת, שהיא שמחת תורה.“ויתיצבו בתחתית ההר” (שמות יט. יז’)אמר רב אבדימי בר חמא בר חסא: מלמד

תורה צווה לנו משה | פרשת יהדות

תורה צווה לנו משה

וַיֹּאמַר יְהוָה מִסִּינַי בָּא וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ הוֹפִיעַ מֵהַר פָּארָן וְאָתָה מֵרִבְבֹת קֹדֶשׁ מִימִינוֹ (אשדת) אֵשׁ דָּת לָמוֹ: אַף חֹבֵב עַמִּים כָּל קְדֹשָׁיו בְּיָדֶךָ וְהֵם

מי ראוי לשמוח | פרשת יהדות

מי ראוי לשמוח

מנהג ישראל תורה. עומק כה רב, מחשבה כה עמוקה יש בכל מנהג שנהגו בו אבותינו מקדמת דנא. הנה, שמיני עצרת, חג שמחת תורה. עושים שבע

תוכן עניינים

אהבתם? שתפו ברשת!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
מאמרים חדשים שעלו לאתר
פרשת נח | פרשת יהדות
פרשת נח

פרשת נח פרשת נח המלא – עם ניקוד וטעמים – חידושי תורה ופרפראות על הפרשה פרק ו’ ראשון ט אֵלֶּה, תּוֹלְדֹת נֹחַ נֹחַ אִישׁ צַדִּיק

פרשת וזאת הברכה | פרשת יהדות
פרשת וזאת הברכה

פרשת וזאת הברכה פרשת וזאת הברכה המלא – עם ניקוד וטעמים – חידושי תורה ופרפראות על הפרשה פרק לג’ ראשון א וְזֹאת הַבְּרָכָה, אֲשֶׁר בֵּרַךְ

פרשת האזינו | פרשת יהדות
פרשת האזינו

פרשת האזינו פרשת האזינו המלא – עם ניקוד וטעמים – חידושי תורה ופרפראות על הפרשה פרק לב’ ראשון א הַאֲזִינוּ הַשָּׁמַיִם, וַאֲדַבֵּרָה; וְתִשְׁמַע הָאָרֶץ, אִמְרֵי

הלכות ערב שבת | פרשת יהדות
הלכות ערב שבת

הלכות ערב שבת השו”ע בסימן רנ’ סעיף א’ כותב: ישכים בבוקר ביום שישי להכין צרכי שבת מסביר המשנה ברורה דכתיב: והיה ביום השישי והכינו את

הלכות נרות שבת | פרשת יהדות
הלכות נרות שבת

הלכות נרות שבת נרות שבת עניינם הוא משום שלום בית. והפירוש: בעבר, לא היו מנורות ואורות כמו היום ולכן כדי שיהיה אור בבית היו מדליקים

מעוניינים לפרסם כתבה? השאירו פרטים!
Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות