
מסע ללב ולנשמה: טיפול בעמקי הנפש שמרפא כאבים פיזיים
אירית סבלה מכאבים איומים בכל חלקי הגוף – אבל שום טיפול לא עזר לה, עד שהיא גילתה את "המסע". הכירו את הטיפול שלוקח אתכם עמוק
אירית סבלה מכאבים איומים בכל חלקי הגוף – אבל שום טיפול לא עזר לה, עד שהיא גילתה את "המסע". הכירו את הטיפול שלוקח אתכם עמוק
מתי ישבתם להגדיר בפעם האחרונה את הרצון שלכם? ככה תפנו זמן לעצמכם, בלי רעשי רקע וללא הסחות דעת, ו"תנפו" את הרצון האמיתי שלכם כמו בניפוי
נס פח השמן הקטן נמצא בלב כל אישה ואישה והוא מדליק ומאיר את הבית היהודי בית המקדש הקטן …"בבחינת ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" (שמות
שאלות שנשאלתי בידי מספר נשים בפאנל חנוכה: מה נותן לך כוח להיות האמא המבינה, המכילה המרגיעה? איך את מאירה לילדייך ברגעים מאתגרים? מי הדוגמה וההשראה
סדרת המאמרים על "איך מגשימים חלום" נמשכת, והפעם – הקשר בין החלומות שלנו לכוח הדימיון, שבת המלכה ומנוחת הנפש • מאמר שלישי בסדרה. בתפילת המנחה
במאמר הקודם אמרנו "היזהרו מחלומותיכם, הם עוד עלולים להתגשם" • שאלתם את עצמכם: למה "עלולים", מהי האזהרה הזו? • כך מגשימים חלומות עם חמשת החושים
אברהם אבינו נכנס למשא ומתן קשוח, עם בני חת ועפרון, והוא מנווט את המשא ומתן הזה ביד אמן ובלי מורא, עד להשלמת הקנייה של מערת
אני תמיד מדגישה: "היזהרו בחלומותיכם הם עלולים להתגשם", וברור לי שתשאלו למה מילות אזהרה ולמה "עלולים" להתגשם ולא מילה רכה יותר ·על כך במאמר הבא.
אדם הראשון היה יצירת המופת של הקב"ה, והיצור הבחירי הראשון שנברא עלי אדמות. חז"ל מספרים ומאריכים כיצד נברא: "שעה ראשונה הוצבר עפרו, שניה נברא צורתו,
שלמה המלך, החכם מכל אדם, כתב בספר משלי: "חוֹשֵׂךְ שִׁבְטוֹ שׂוֹנֵא בְנוֹ" (משלי יג, כד). ביאור הפסוק הוא, שאב החוסך מבנו את ה"שבט", כלומר את
מערת אליהו הנביא, השוכנת לחופי מפרץ חיפה למרגלות הר הכרמל, מהווה אתר בעל חשיבות דתית ותרבותית עמוקה עבור העם היהודי. על פי המסורת, אליהו הנביא,
שלמה ורבקה הגיעו לטיפול זוגי, שלמה דיבר ללא הפסקה – ורבקה שתקה • לשתיקה פנים רבות, חיוביות וגם שליליוזה התחיל בזוג נשוי שהגיע אלי לקליניקה.
חג הסוכות, הנקרא גם חג האסיף, הוא אחד משלושת הרגלים המופיעים בתורה (פסח, שבועות וסוכות). מעגל השנה החקלאי של התורה מתחיל בעונת האביב, בחג הפסח,
משמעות המילה 'אלוהים' זכתה לפירושים רבים ונקודות מבט מגוונות. מבחינה פילוסופית אלוהים בראש ובראשונה בעל הכוחות כולם. לצד זאת יש לקיום שלו ממדים רבים ונוספים
יום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעם היהודי נחשב כיום של חג, כיוון שביום זה מכפר הקב"ה על חטאי עם ישראל. ביום הכיפורים נשלמו ארבעים יום
האבן עזרא, או בשמו המלא ר' אברהם בן מאיר אבן עזרא, נולד בשנת ד'תתנ"ב בעיר טולדה שבספרד, בתקופת תור הזהב של יהדות ספרד. היה מגדולי
הנשמה היא החלק הרוחני שבאדם, המחיה את הגוף ומשפיעה על בחירותיו בטוב. בספרו על סידור התפילה כותב הרב שמשון דוד פנקוס זצ"ל שחז"ל למדו מתוך
תקיעה, שברים, תרועה. קול השופר מרעיד את הלב ופורט על נימיו הדקים ביותר.השופר בעל קול הבוכים המעורר לתשובה, הוא כלי נשיפה עשוי מקרן חלולה של
כתב רב אחאי גאון:"חייבים בית ישראל להתפלל במקום המיוחד לתפילה, כמו שמצאנו ביעקב שהתפלל בבית המקדש במקום המיוחד לתפילה, שכתוב "ויפגע במקום". ואין פגיעה אלא
יום הכיפורים נחשב כיום של חג, כיוון שביום זה מכפר הקב"ה על חטאי עם ישראל. ביום הכיפורים נשלמו ארבעים יום שעשה משה רבינו בהר סיני, ובו
נתעכב על כמה פסוקים בפרשת האזינו. זוהי תוכחה מצד אחד ושירה נפלאה מצד שני "יערוף כמטר לקחי", ביטוי קשה, מזכיר לנו עריפת ראש, אבל מיד
היהדות החרדית הוא כינוי למגזר יראי ה', הציבור היהודי אורתודוקסי, שאנשיו מקפידים לשמור על אורח חיים תורני ושמרני, תוך הקפדה מירבית על שמירת מצוות ומנהגי
בפרשת השבוע – פרשת ניצבים, משה רבינו מחזק את עם ישראל לקיים ולשמור את התורה והמצוות. ואומר משה רבינו לעם ישראל כך: "כִּי הַמִּצְוָה הַזֹּאת
מהי המצווה המיוחדת שניתן לקיים רק ביום רביעי או חמישי בשבוע?כאשר חל יום טוב בערב שבת, מצוה להניח בערב החג (שיוצא ביום ד' או ה')"עירוב
הבבא סאלי, או בשמו המקורי, רבי ישראל בן מסעוד אבוחצירא, נולד בראש השנה (א' בתשרי) תר"נ במרוקו. מיום לידתו, ינק קדושה וטהרה מאביו רבי מסעוד
אמר פעם הרב שלמה קרליבץ זצ"ל, שכל יהודי צריך שיהיו לו שני רבנים: הרב שלו, ורבי נחמן מברסלב… הם מקפצים בצמתים, מרעישים בקול שמחה עם
בתחילת ספר בראשית מתואר כיצד נברא העולם על ידי הקב"ה בכבודו ובעצמו. "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי… וַיְהִי… וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי טוֹב". זו הנוסחה השוזרת את סיפור
פרשת השבוע שלנו פותחת במצווה מיוחדת במינה, הלא היא מצוות הביכורים. התורה הקדושה מצווה אותנו שכאשר נסיים לכבוש את ארץ ישראל, לחלק אותה לנחלות השבטים
מצוות שילוח הקן, היא מצווה יסודית וחשובה המוזכרת לראשונה בספר דברים, פרק כ"ב, פרק ו' פסוק ז': כִּי יִקָּרֵא קַן צִפּוֹר לְפָנֶיךָ בַּדֶּרֶךְ בְּכָל עֵץ
ארץ ישראל השתבחה במעלות רבות, ובין היתר גם בפירות מיוחדים מזנים וסוגים שונים.בתורה מציינים שהארץ השתבחה דווקא בשבעה מינים מסוימים: "כי ה' אלוקיך מביאך אל
פרשת השבוע שלנו פותחת בפרשיית "יפת תואר", כאשר אדם הולך למלחמה ורואה שם בין השבויות – אשה מנשות הגויים, יש דרך מסויימת שדרכה הוא יכול
שושלת מלכי ישראל החלה מהמלך הראשון שמלך על שנים עשר שבטי ישראל, הלא הוא שאול המלך. שאול בן קיש, הומלך על עם ישראל על אף
פרשת השבוע שלנו פותחת בציווי להקים מערכת משפט יהודית: "שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר ה' אֱלֹקיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם מִשְׁפַּט
דוד המלך ע"ה במזמור ל"ד בתהילים, שואל שאלה: "מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים אֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב?", כלומר, מי האיש שמעונין שחייו יהיו ארוכים ומלאים בטובה?ועונה
בפרשתנו פרשת ראה, משה רבינו מצווה את עם ישראל, שמיד בהיכנסם לארץ – ישמידו וימחו את זכרה של העבודה הזרה שהותירו אחריהם שבעת העממין. אלה
"נשמת האדם יורדת לעולם הזה וחיה שבעים, שמונים שנה, כדי לעשות ליהודי טובה בגשמיות ובפרט ברוחניות". רבי ישראל בעל שם טוב, הידוע בכינוי "הבעש"ט", היה
ציציות הן סמל רב עוצמה ביהדות, אשר משמש כתזכורת מוחשית למצוות ולקשר שבין הבורא לעם היהודי. החוטים הפשוטים לכאורה הללו נושאים משמעות עמוקה וחשיבות ושזורים
רגע לפני כניסת עם ישראל לארץ ישראל, משה רבינו מעורר אותם בשבחה של ארץ ישראל וכך הוא אומר להם: "כִּי ה' אֱלֹקיךָ מְבִיאֲךָ אֶל אֶרֶץ
בפרשת השבוע שלנו פרשת ואתחנן משה רבינו מספר לעם ישראל על מתן תורה והוא חוזר על כל עשרת הדיברות שנאמרו בהר סיני. לאחר שמשה רבינו
"וּכְשֶׁיָּצָא יִרְמְיָה הַנָּבִיא מֵעֲנָתוֹת לִירוּשָׁלַיִם, נָטַל עֵינָיו וְרָאָה עֲשַׁן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ עוֹלֶה. אָמַר בְּלִבּוֹ: שֶׁמָּא חָזְרוּ יִשְׂרָאֵל בִּתְשׁוּבָה לְהַקְרִיב קָרְבָּנוֹת, שֶׁהֲרֵי עֲשַׁן הַקְּטֹרֶת עוֹלֶה. בָּא
התפילה על בניין ירושלים, והצער על חורבנה בטרם עת, סובבים את מעגל חיינו היהודיים. אנו מתפללים על בניינה של ירושלים פעמיים בתפילת שמונה עשרה, מזכירים
בפרשת השבוע שלנו, משה רבינו מתחיל לדבר עם בני ישראל, בעמדם בעבר הירדן לפני כניסתם לא"י. אלא שהפסוק הראשון ממש בחומש דברים לא מובן "אֵלֶּה
תשעה באב, המכונה גם ט' באב, הוא יום אבל בלוח השנה היהודי. בט' באב פקדו כמה וכמה טרגדיות את העם היהודי לאורך ההיסטוריה, ובראשן חורבן
תולדותיו של עם ישראל שזורות בתולדותיה של בבל מראשיתו של העם ועד תקופת הראשונים. לאחר המבול, יצאו מן התיבה רק נח ואשתו ושלושת בניו ונשותיהם.
פרשת מסעי היא בעצם הפרשה האחרונה של התורה, שהרי חומש דברים אלה דבריו של משה רבינו ע"ה בצוואתו לעמ"י. ולפיכך, אנחנו מבינים שהתורה בעצם רוצה
הברכה הראשונה בברכות קריאת שמע – 'יוצר המאורות', פותחת במילים 'יוצר אור ובורא חושך, עושה שלום ובורא את הכל'. ברכת יוצר אור ניתנה על עצם
רבי ישראל מאיר הכהן מראדין, המכונה "החפץ חיים" היה מחשובי הרבנים בתקופה שלפני השואה, מייסד ישיבת ראדין בבלארוס, ומחבר הספרים "משנה ברורה" "חפץ חיים" "שמירת
שְׁמַע יִשְׂרָאֵל ה' אֱלֹהֵינוּ ה' אֶחָד. לאורך כל הדורות, שמע ישראל היה הפסוק שחיבר בשניות כל יהודי משורשו אל בורא העולם.קריאת שמע ישראל נאמרת בשעת
בדברי הימים, ישנם תאריכים מסוימים אשר בולטים כנקודות מפנה, ו-1492 היא ללא ספק אחת מאותן שנים גורליות. גירוש ספרד בשנת 1492 מהווה ציון דרך מכונן
הר תבור, השוכן בלב הגליל התחתון, הוא עדות חיה לעושר היסטורי ורוחני וליופיו של הטבע עוצר הנשימה המאפיינים את נקודת הציון האייקונית הזו. במשך מאות
חורבן בית שני ייזכר לנצח כאחד האירועים הטראומטיים ביותר בתולדות העם היהודי. אירוע אשר סימן את סופה של תקופת העצמאות היהודית בארץ ישראל, הן מבחינה
בפרשת השבוע שלנו אנחנו לומדים על כך שהקב"ה בירך את פנחס, על מעשה מסירות הנפש שעשה, בכך שהרג את זמרי בן סלוא וכזבי בת צור
תלמידו הגדול של האר"י הקדוש, הלא הוא רבי חיים ויטאל זיע"א, מספר, שפעם אחת בשבת בצהריים כאשר האר"י הקדוש שכב לנוח אחרי הסעודה, ראה התלמיד
בפרשת השבוע שלנו אנחנו לומדים על כך שלאחר שמרים נפטרה לא היה לעם מים לשתות, והם צעקו אל משה. הקב"ה מצווה את משה שיוציא מים
בפרשת השבוע שלנו אנחנו לומדים על המעשה של קרח ועדתו, על מחלוקתם כנגד משה ואהרן ועל הסוף שלהם שנבלעו באדמה בעודם בחיים. האלשיך הקדוש מקשה
שמשון היה השופט השלוש עשרה ששפט את עם ישראל בתקופת השופטים. אמו היתה עקרה במשך שנים, ועל לידתו הצפויה התבשרה יחד עם בעלה, מנוח, מפיו
בפרשת שלח לך אנחנו לומדים על אחת הטרגדיות הגדולות שקרו לעם ישראל במדבר. חטא המרגלים. החטא שעיכב את הגעת עמ"י לארץ ישראל במשך 40 שנה,
הימים שבין שבעה עשר בתמוז ותשעה באב, מכונים בשם "שלושת השבועות" או "ימי בין המצרים". במהלך תקופה זו כל יהודי מתעורר להתאבל על חורבן בית-המקדש,
בפתיחת פרשת בהעלותך, הקב"ה מצווה את משה שיאמר לאהרן שיעלה את הנרות אל מול פני המנורה "וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ
מצוות פרה אדומה נמנית כמצווה מתרי"ג מצוות, וכדברי הראשונים "ציוונו לעשות פרה אדומה, כדי שיהיה אפרה מזומן למה שיצטרך אליו לטהרת טומאת מת" (ספר המצוות
משכן שילה היה מקום להשראת השכינה ולעבודת ה' בימי קדם, בתקופת השופטים לפני בניית בית המקדש הראשון על ידי שלמה המלך. 14 שנים לאחר כניסת
אליהו הנביא היה נביא חשוב וקדוש בתקופת אחאב מלך ישראל והמלכה איזבל.אליהו מתואר בתנ"ך כאדם שניסה להיאבק בעבודה הזרה, שקינא לה' ודרש בכל תוקף מעם
בכדי להבין מה היה בהקדמה למתן תורה, רבינו משה אלשיך זיע"א מציב 3 שאלות תמציתיות: כדי להסביר זאת ראוי שנתבונן בפסוקים מעט. תחילה "בַּחֹדֶשׁ, הַשְּׁלִישִׁי…
על פי האמונה היהודית, מלאך הוא ישות רוחנית ללא תכונות גופניות. תיאורי המלאכים המוזכרים אצל הנביאים, דוגמת צבע לבן, כנפיים, זרועות וכדומה הם תיאורי האנשה
את הסמל שלהם ניתן למצוא בכל בית כנסת, את הראשונים חצב הקב"ה בכבודו ובעצמו, אבל אז משה רבינו נאלץ לשבור אותם. את השניים חצב משה
הרב ישעיהו הלוי הורביץ זצ"ל היה מכונה בפי כל "השל"ה הקדוש".הוא נולד בלובלין שבפולין בשנת ה'שי"ח, לרבי אברהם הלוי הורביץ, שחיבר את הספר "חסד אברהם".מילדותו
דמיינו את הסיטואציה הבאה, שכולנו מייחלים להתגשמותה, במהרה בימינו:בית המקדש עומד על תילו ברוב פאר והדר והעם היהודי שמח ונרגש, ועולה בהמוניו עם קורבנות ותבואה
מעמד הר סיני הוא מאורע שלא היה כמותו ולא יהיה אי פעם בתולדות האנושות. מאז בריאת העולם לא התקיים מעמד כזה, שבו נכחו מיליוני אנשים,
מעשה פילגש בגבעה, הוא אחד האירועים הקשים והמזעזעים ביותר בתולדות עמנו. באירוע פילגש בגבעה, נחצו כל הגבולות והקווים האדומים והמוסריים: אונס, רצח, ניוול המת, זנות,
פרשת השבוע שלנו – שהיא הפרשה הראשונה של ספר במדבר – נקראת "במדבר" בגלל הפסוק הראשון שבה: "וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי בְּאֹהֶל מוֹעֵד
בעולם בו תרבויות וקהילות משתלבות ומתמזגות ללא הרף, הקהילה היהודית נותרת עדות לחוסן, גיוון והשפעה ניכרת בכל תחומי החיים. כמה יהודים יש בעולם? מהם אזורי
במשך שנים, סיפורו העתיק והייחודי של משפט שלמה מהווה תקדים משפטי ומאיר כמשואה של חכמה וצדק. הסיפור הייחודי הזה משקף לא רק את חכמתו ותבונתו
המזמור בתהילים לד, יג, פותח בשאלה "מי האיש החפץ חיים, אוהב ימים לראות טוב"? כלומר, מי הוא האדם הרוצה לראות טוב בימי חייו ולהאריך ימים?
רבי שמעון בר יוחאי היה תנא בן הדור הרביעי ומן התלמידים הבולטים של רבי עקיבא. פעמים רבות הלכות מוזכרות בשמו במשנה, ובשל מקומו המרכזי הוא
רבי מאיר בעל הנס, הוא כינוי שניתן לתנא רבי מאיר, מגדולי התנאים בדור הרביעי, אחד מתלמידי רבי עקיבא שנותרו לאחר מות 24,000 תלמידים במגיפה הגדולה.
חלק בלתי נפרד מנופה של העיר העתיקה, הן חומות ירושלים. כל אדם שעולה לשריד בית מקדשנו, הלא הוא הכותל המערבי, נתקל בחומות הגבוהות המקיפות של
כולנו מכירים את הביטוי הידוע "כל הפוסל במומו פוסל". הפירוש הפשוט של הביטוי שמקורו מתקופת האמוראים "כל הפוסל במומו פוסל", הוא שאם אדם הבחין ברע
תכנון פנסיוני רוחני, ומה לומדים מהאריה והנשר, הצבי והנמר? בפרשת השבוע שלנו התורה מלמדת אותנו על מצוות השמיטה. והפסוק אומר " שֵׁשׁ שָׁנִים תִּזְרַע שָׂדֶךָ
לא בטוח בכלל שלפני מאות שנים, אי שם בתקופת ההשכלה באירופה שפרצה כתוצאה של עידן הנאורות, רבני יהדות אירופה דמיינו להיכן יגיע רעיון "החרדיות" שהומצא
קודם ברכת כהנים יברכו: בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶך הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתוֹ שֶׁל אַהֲרֹן וְצִוָּנוּ לְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בְּאַהֲבָה: יְבָרֶכְךָ יְהֹוָה וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר
חכם, גיבור, עשיר, מכובד: ארבעת המידות להשגת נבואה בשבתות שבין פסח לחג השבועות, נהגו עמ"י לקרוא "פרקי אבות". מנהגו של האלשיך הקדוש היה, לקשר בין
רבי יוסף חיים בן רבי אליהו מבגדאד, המכונה ה'בן איש חי' על שם ספרו, היה מגדולי האחרונים, דרשן, מקובל ואחד הפוסקים הבולטים בקרב יהדות ארצות
חסידות בעלזא נחשבת לאחרת החסידויות הגדולות בעולם, ומונה כיום כעשרת אלפים משפחות, אשר פזורות בקהילות רבות ברחבי הארץ והעולם. מרכז החסידות נמצא בקריית בעלזא בירושלים, בבית מדרש
סמל המגן דוד, מוכר כסמל יהודי משמעותי ורב עוצמה, המשויך ליהודים ברחבי העולם. לראשונה, הופיע סמל המגן דוד בהקשר יהודי בחפירות ארכיאולוגיות בתקופת הברונזה, המשיך
צריך להיזהר בלימוד התורה בלילה יותר מאשר ביום (שו"ע). מעלה גדולה היא ללמוד בצבור בלילה וכתוב על כך, שתלמידי חכמים העוסקים בתורה בלילה, כאילו עסוקים בעבודה (מנחות קו.). וכן
ארץ ישראל, ארץ הקודש והמקדש, ממלאת מקום מרכזי בתולדות עמנו ועיצוב תרבותו ודתו, ושמור לה מיוחד בליבם של יהודים מכל רחבי העולם.מבחינה גאוגרפית, ארץ ישראל
לאורך ההיסטוריה האנושית, השימוש בראשי תיבות – "נוטריקון" – הוא מנהג עתיק יומין ומקובל בתרבויות רבות, וביהדות בפרט. עוד בימי קדם, ראשי התיבות שימשו מלומדים,
ג}אם בחקתי. תשמרו ועשיתם. מצוה ללמוד וללמד ולעשו'. וי"ו ונתתי כוי"ו והארץ היתה תהו ובהו ולעולם כאשר המלה מלרע עם וי"ו הטעם הוא לעתיד ואם מלעיל
לחג השבועות, המכונה גם חג הביכורים, חשיבות משמעותית בלוח השנה ובמסורת היהודית. החג, המצוין בתאריך ו' סיון, נחגג בדיוק שבעה שבועות (או 49 ימים) לאחר
חג מתן תורה, הלא הוא חג השבועות, אינו רק יום זכרון לאירוע המכונן והחשוב בחיי האומה היהודית, אלא גם ביטוי לנצחיותה ועכשוויותה של קבלת התורה.
בפרשת השבוע הקב"ה מצווה למשה לומר משהו לכל עם ישראל: קדושים תהיו. יש לכל אחד מעם ישראל ציווי להיות קדוש. והסיבה, למה הקב"ה מבקש את
חטא המרגלים התרחש זמן קצר לאחר תחילת מסע עם ישראל במדבר, ומובא בספר במדבר בפרשת שלח.כחלק מההכנות לקראת הכניסה לארץ ישראל, הארץ המובטחת, בקש העם
רבי יהודה הלוי, היה פילוסוף, משורר ורופא יהודי ספרדי בולט שחי במאות ה-11 וה-12. הוא נחשב לאחד מגדולי המשוררים והפילוסופים העבריים של ימי הביניים. יצירותיו
ירושלים שבלב הינו שיר ישראלי על העיר ירושלים, מתוך האלבום "כמה טוב שנפגשנו" של הזמר החסידי-אמריקאי אברהם פריד. השיר הקליט והמתגלגל על הלשון, עוסק בעיר
על פי המנהג היהודי העתיק הנפוץ בקרב קהילות ישראל לאורך הדורות האחרונים, נהוג לא לספר את שערות הילד עד להגיעו לגיל שלוש.אז, נהוג לחגוג יחד,
דַּבֵּר אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵֽי יִשְׂרָאֵל וְאָֽמַרְתָּ אֲלֵהֶם קְדשִׁים תִּֽהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי יְהוָֹה אֱלֹֽהֵיכֶֽם: (ויקרא יט. ב') הציווי הראשון בפרשת קדושים של "קדושים תהיו"
דַּבֵּר אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם קְדשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי יְהוָֹה אֱלֹהֵיכֶם: פרשת קדושים, פרשת קטנה, שמכילה מגוון עצום של מצוות, ספר
קורא לכם לפעמים בחיים שאתם מרגישים שהקדוש ברוך הוא כאילו שכח אותכם, קורא לכם שאתם אומרים לעצמכם אני כבר לא אותו בנאדם, אין סיכוי שאלוקים
הרב יהודה לייב הלוי אשלג (1884-1954), הידוע בכינויו בעל הסולם, היה מגדולי המקובלים בדור האחרון. הוא נודע בעיקר בפירוש פורץ הדרך לספר הזוהר, "הסולם", אשר
צירוף המילים הייחודי והכל כך בלעדי לעם ישראל "נעשה ונשמע" הוא מן הנודעים במסורת היהודית. כאשר משה רבינו מעביר לעם ישראל את המסר שהוא מקבל
הצטרפו אל רשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכונים בכל מה שחדש
אתר פרשת יהדות הינו אתר המנגיש נושאים רבים ביהדות ומטרתו להמשיך ולזכות את הרבים. באתר תמצאו מגוון תכנים מרתקים ומעניינים בקשת רחבה של נושאים.
הצטרפו אל רשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכונים בכל מה שחדש