אני יודע מי היא 

אני יודע מי היא

קורא לכם לפעמים בחיים שאתם מרגישים שהקדוש ברוך הוא כאילו שכח אותכם, קורא לכם שאתם אומרים לעצמכם אני כבר לא אותו בנאדם, אין סיכוי שאלוקים מכיר אותי?

לפני כמה שנים מגיע יהודי מבוגר לקופת החולים. שואלת אותו האחות אדוני למה הגעת? והוא מסביר לה שהוא צריך להחליף תחבושת. אומרת לו האחות עוד כמה רגעים מגיע הפציינט שלפניך אני משחררת אותו ואני מיד איתך

אומר לה אותו אדם מבוגר תשמעי אני מאוד ממהר בשעה 9:00 יש לי פגישה כל כך חשובה אולי את יכולה להקדים לי את התור?

חושבת האחות לרגע, יש מישהו לפניך אבל אני רואה שהוא מתעכב. אומר לה אותו אדם מבוגר זה יקח שתי דקות אני פשוט חייב לצאת. אתה יודע מה, אני אעשה את זה בשבילך אין שום בעיה.

הלכה הביאה תחבושת ומתחילה להחליף לו את התחבושת ביד.

תוך כדי שהיא מחליפה לו את התחבושת היא שואלת אותו אדוני, לאן אתה ממהר בתשע בבוקר?

בלב שלה היא אומרת, אדם כל כך מבוגר מה יש לו כבר למהר, בטוח הוא לא מנהל איזה חברה    ומי יודע בגיל כזה עם מי הוא הולך להיפגש?

אומר לה אותו אדם מבוגר, יש לי  פגישה עם אשתי בבית האבות. אשתך? אומר לה כן. לפני כמה שנים היא קיבלה אלצהיימר לצערנו יותר היא לא יכולה להיות בבית, ואני מקפיד במשך חמש שנים בכל בוקר להגיע לבית אבות כדי לאכול איתה ארוחת בוקר. אומרת לו האחות, אנשים שיש להם אלצהיימר לפעמים הם קצת שוכחים?

אומר לה את צודקת. שנה לאחר שהייתה בבית אבות היא כבר יותר לא מזהה אף אדם. היא לא יודעת אפילו מי אני. מסתכלת עליו האחות, עוצרת לרגע את החבישה ואומרת לו אדוני, סליחה שאני שואלת אותך, ארבע שנים אתה מגיע לבית אבות, אתה סועד איתה ארוחת בוקר, ואתה ממהר כדי להגיע לפגישה עם אישה שאפילו לא יודעת מי אתה?

אומר לה אותו אדם מבוגר כן, היא לא יודעת מי אני, אבל אני יודע מי היא!

בפרשת השבוע אומר הקדוש ברוך הוא לעם ישראל "קדושים תהיו כי קדוש אני ה' מקדשכם" 

אתם יודעים למה אני מבקש מכם להיות קדושים? מה זה קדושים מופרשים מיוחדים אתם יודעים למה אתם מיוחדים, כי אתם הבנים שלי, ושמא תאמרו לעצמכם רגע, אבל אולי שינינו קצת את הדרך אולי אנחנו כבר לא נראים אותו דבר, אולי אלוקים כבר שכח אותנו?

אומר הקב"ה כמו שאני קדוש לעולם, כמו שהקדושה שלי היא נצחית, כמו שאהבה שלי היא נצחית, ככה גם אתם עם ישראל. אהבתי אתכם אמר ה', אני אוהב אותכם, בנים אתם לה' אלוקיכם, אתם בני, אני רוצה אותכם ואני זוכר אותכם כי אני יודע בדיוק מי אתם

בואו נעשה השתדלות, בואו נשמח את הקדוש ברוך הוא, בואו נראה לו שאנחנו באמת העם הנפלא שלו, שבאמת אנחנו ראויים לתואר עם סגולה. בואו נתנהג בקדושה ובטהרה, ונשמח את אבא שבשמים, שאף פעם לא שוכח אותנו.

שתפו את המאמר:
עסקים מומלצים באינדקס אנ"ש​
דבר תורה על פרשת השבוע​
הישארו מעודכנים

הצטרפו אל רשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכונים בכל מה שחדש

מה חדש באתר
Translate »