קבלת התורה - מרצון או מאונס | פרשת יהדות

קבלת התורה – מרצון או מאונס

מדוע חוגגים פעמיים את קבלת התורה בחג השבועות ובשמיני עצרת, שהיא שמחת תורה.“ויתיצבו בתחתית ההר” (שמות יט. יז’)אמר רב אבדימי בר חמא בר חסא: מלמד

שניים מקרא ואחד תרגום על התורה | פרשת יהדות

שניים מקרא ואחד תרגום – וזאת הברכה

{א} וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָֽאֱלֹהִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי מוֹתֽוֹ:  מ  וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָֽאֱלֹהִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי מוֹתֽוֹ:  ת  וְדָא בִרְכְּתָא דִי

דעת זקנים על התורה | פרשת יהדות

דעת זקנים על פרשת וזאת הברכה

{א}וזאת הברכה אשר ברך משה. פי’ הר’ יוסף קרא שלפיכך כתב איש האלהים לומ’ שעל פיו של הקב”ה ברכן: לפני מותו. אמרו רבותינו בשעה שמלאך המות בא ליטול

כלי יקר על התורה | פרשת יהדות

כלי יקר על פרשת וזאת הברכה

{א}וזאת הברכה אשר ברך משה. מלת וזאת מיותרת כולה גם וי”ו העיטוף של וזאת צריכה יישוב. ונראה שקאי על מ”ש פר’ דברים (א.י–יא) ה’ אלהיכם הרבה אתכם והנכם

תרגום יונתן על התורה | פרשת יהדות

תרגום יונתן על פרשת וזאת הברכה

{א} וזאת וְדָא סֵדֶר בִּרְכָתָא דִבְרִיךְ משֶׁה נְבִיָא דַיְיָ יַת בְּנֵי יִשְרָאֵל קֳדָם דִימוּת: {ב} וַאֲמַר יְיָ מִן סִינַי אִתְגְלֵי לְמִתַּן אוֹרַיְיתָא לְעַמֵיהּ בֵּית יִשְרָאֵל וּדְנַח זִיו אִיקַר

בעל הטורים על התורה | פרשת יהדות

בעל הטורים על פרשת וזאת הברכה

{א}וזאת הברכה. לעיל מיניה כתיב אשר אני נותן לבני ישראל, וסמיך ליה וזאת הברכה. לומר אני מסכים על ברכתם. וזאת הברכה. בגימ’ זו היא התורה.

אבן עזרא על התורה | פרשת יהדות

אבן עזרא על פרשת וזאת הברכה

{א}וזאת הברכה. כברכת יעקב: איש האלהים. להודיע כי בנבואה ברך אותם: לפני מותו. סמוך למותו והטעם ביום מותו:{ב}מסיני בא. ויאמר הגאון ז”ל כי הר סיני ושעיר ופארן

שפתי חכמים | פרשת יהדות

שפתי חכמים על פרשת וזאת הברכה

{א}א פירוש שאם לא תפרש דהאי דכתיב לפני מותו דהוה סמוך למיתתו לא הוה ידעינן אימתי וזהו נמי דנקט רש”י אם לא עכשיו אימתי כיון שהוא

רמב"ן על התורה | פרשת יהדות

רמב”ן על פרשת וזאת הברכה

{א}איש האלהים. להגיד כי ברכתו מקויימת כי איש האלהים היה ותפלת ישרים רצונו והנה יקרא הכתוב למשה רבינו “איש האלהים” וכן שאר הנביאים ואליהו וזולתם

אור החיים על הפרשה | פרשת יהדות

אור החיים על פרשת וזאת הברכה

{א}וזאת הברכה. צריך לדעת אומרו וזאת בתוספת וא”ו בתחלת ענין, עוד צריך לדעת לאיזה ענין נאמר כל הכתוב אם להודיע המברך והמתברך הלא ניכרים הם

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הישארו מעודכנים

הצטרפו לרשימות התפוצה

וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל או לנייד.

Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות