מה מברכים על שקדים ועל אגוזים?

על אגוזים ועל שקדים, יש לברך עליהם בורא פרי העץ וברכת נפשות רבות וחסרונם לאחר האכילה.
ואין הבדל בזה בין אגוזים ושקדים קלויים לבין שקדים ואגוזים לא קלויים, ועל כולם יש לברך עליהם בורא פרי העץ.
והטעם שבדבר מובא בספר הליכות ברכות (סימן ר”ה סימן ב’) שקדים ואגוזים על כל סוגיהם יש לברך עליהם בורא פרי העץ כשאינם קלויים אף שטעימים יותר כשהם קלויים, היות ונאכל לרוב גם כשאינם קלויים.

אגוזים שטיגנם בדבש, כתב בספר הילקוט יוסף (סימן ר”ד הלכה ט’) אגוזים שטיגנם בדבש, מברך עליהם בורא פרי העץ.
אגוזים שהתרסקו, כתב בספר הליכות ברכות (לוח ברכת הנהנין בדין פירות מרוסקים) אם ניכר צורתו מברך עליו את ברכתו, ואם לא ניכר צורתו אלא התרסק לגמרי מברך שהכל נהיה בדברו.
ומי שהוא מבני ספרד ורוצה לברך את ברכת הפרי, יש לו על מה לסמוך. אם הוא פרי משבעת המינים ואין לו במה לפטור בנפשות ומעין שלוש, מברך מעין שלוש אף לבני אשכנז.

תוכן עניינים
אהבתם? שתפו ברשת!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תכנים חדשים שעלו לאתר
הלכות מעלית חשמל בשבת

מעלית חשמל שבת היא פיתוח ישראלי בעקבות בנייה של בניינים רבי קומות, ומהם מתגוררים לא מעט דיירים שומרי שבת ולא מעוניינים לחלל השבת המציאו מנגנון

מלאכת צובע

אחת מל”ט אבות מלאכות שחייבים עליהם ועוברים באיסור תורה היא מלאכת צובע. ואין הצובע חייב עד שיהא צבע המתקיים, אבל הצובע בצבע לא מתקיים, הרי

מלאכת מתיר

מלאכת מתיר היא אחת מל”ט אבות מלאכה שחייבים עליהם מהתורה בשבת.בגמרא בשבת דף ע”ד ע”ב קושר ומתיר אפו הם היו במשכן, אומרת הגמרא שצדי חלזון

מלאכת טוחן

מלאכת טוחן היא אחת ל”ט אבות מלאכות שאסורים בשבת.גדר מלאכת טוחן מובא ברמב”ם בפרק ז’ מהלכות שבת הלכה ה’ שהטוחן לוקח גוף אחד ומחלקו לגופים

מלאכת שוחט

ברמב”ם בפרק י”א הלכה א’ כתב השוחט חייב, ולא שוחט בלבד אלא כל הנוטל נשמה לאחד מכל מיני חיה ובהמה ועוף ושרץ בין בשחיטה בין

מעוניינים לפרסם כתבה? השאירו פרטים!
Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות