על אגוזים ועל שקדים, יש לברך עליהם בורא פרי העץ וברכת נפשות רבות וחסרונם לאחר האכילה.
ואין הבדל בזה בין אגוזים ושקדים קלויים לבין שקדים ואגוזים לא קלויים, ועל כולם יש לברך עליהם בורא פרי העץ.
והטעם שבדבר מובא בספר הליכות ברכות (סימן ר"ה סימן ב') שקדים ואגוזים על כל סוגיהם יש לברך עליהם בורא פרי העץ כשאינם קלויים אף שטעימים יותר כשהם קלויים, היות ונאכל לרוב גם כשאינם קלויים.
אגוזים שטיגנם בדבש, כתב בספר הילקוט יוסף (סימן ר"ד הלכה ט') אגוזים שטיגנם בדבש, מברך עליהם בורא פרי העץ.
אגוזים שהתרסקו, כתב בספר הליכות ברכות (לוח ברכת הנהנין בדין פירות מרוסקים) אם ניכר צורתו מברך עליו את ברכתו, ואם לא ניכר צורתו אלא התרסק לגמרי מברך שהכל נהיה בדברו.
ומי שהוא מבני ספרד ורוצה לברך את ברכת הפרי, יש לו על מה לסמוך. אם הוא פרי משבעת המינים ואין לו במה לפטור בנפשות ומעין שלוש, מברך מעין שלוש אף לבני אשכנז.