להלכה: סברס יש לברך עליו בורא פרי העץ, ודינו כעץ לכל דבר.
וכך כתב הילקוט יוסף (סימן ר"ב הלכה כ"ו) "האוכל פרי הנקרא סברס יברך עליו בורא פרי העץ, ואם זו אכילתו הראשונה בשנה זו, יברך עליו גם שהחיינו".
מה מברכים על סברס? בביאור הדברים:
סברס דינו כאילן סרק, ואילן סרק מובא בשולחן ערוך (סימן ר"ג הלכה ד') כותב "על פרות שמוצאים אילני סרק, שהכול".
מבאר המשנה ברורה, שמדובר בפרות גרועים שאינם ראויים לאכילה כמות שהם אלא על ידי בישול, אם כן יש לברך שהכול נהיה בדברו, אבל פרי שאפשר לאכול אותו כמות שהוא, יש לברך עליו את ברכתו בורא פרי העץ או בורא פרי האדמה.
ומכוח זה כתב בספר הליכות ברכות (סימן ר"ג הלכה ט') ולכן יש לברך על סברס וצנובר יש לברך בורא פרי העץ אף שהם אילני סרק, מכל מקום ראויים פירותיהם לאכילה ללא בישול.
ומיהו מסתבר שגם אם באופן שברכתם שהכל אם בירך בורא פרי העץ יצא ידי חובה, דסוף סוף עץ הוא, ולא שיקר בברכתו.