במבה יש שיטות הסוברים שברכתו שהכול נהיה בדברו, ויש שיטות הסוברים שברכתו בורא פרי האדמה.
הילקוט יוסף (בסימן ר"ג הלכה ו') כתב על הבמבה מברכים בורא פרי האדמה, והרבה נהגו לברך עליו שהכול, מפני שאינם יודעים שהוא נעשה מזן מיוחד של תירס הנזרע במיוחד לשם הבמבה, וגם אין עושים את הבמבה כעיסה עם תערובת מרובה של דברים אחרים, אלא רובו ככולו הוא מגרגירי תירס דקים כמות שהם המתנפחים בחום התנור.
ועדותי נאמנה שראיתי את מרן אאמו"ר בליל פסח שבירך על במבה בפרסיה בורא פרי האדמה.
בספר הליכות ברכות (סימן ר"ב סימן ל"ו) כותב על במבה יש לברך שהכול נהיה בדברו, מחמת דנשתנה התירס בצורתו בטעמו ובשמו, והרי נתבטל ממנו צורת פרי ופנים חדשות באו לכאן, לכן יש לברך עליו ברת שהכול נהיה בדברו.
ואין חילוק בין אם מכינים את הבמבה מתירס שנזרע במיוחד עבור הבמבה או מתירס שנזרע גם עבור מאכלים אחרים, כמו כן אין חילוק כלל אם הבמבה נעשית מקמח תירס או מתירס שנטחן לגרגירים קטנים, דבכל אופן ברכתו שהכול נהיה בדברו.