להלכה: פטריות ברכתם 'שהכל נהיה בדברו'. בביאור הדברים: פטריות גדלים על העצים אך לא יונקים מהעץ אלא מהאוויר הארץ, ולכן ברכתם 'שהכל נהיה בדברו', היות
ברכת חתנים נקראת גם ברכת הנישואים ושבע ברכות, אותן תיקנו לאומרן בשבעת הימים שלאחר החופה.
נהוג להביא אורח חדש שלא היה בחופה ובשאר ימי שבע הברכות, והוא נקרא "פנים חדשות".
אולם בשבע ברכות בשבת אין צורך בפנים חדשות, וזאת משום שהשבת נחשבת אורח חדש וחשוב אשר מרבים עבורו בסעודה.
דעת מרן הרב עובדיה יוסף ז"ל שאין לברך את כל הברכות כאשר אין פנים חדשות, אלא רק לברך את ברכת הגפן וברכת "אשר ברא".
המנהג הוא לברך עם סיום הסעודה, כלומר, לאחר ברכת המזון נוהגים למלא כוס יין ולברך עליו את ברכת החתנים.
כמו נהוג לכבד את האורחים והמוזמנים בברכה, כך שכוס היין עוברת בין המברכים.
מקור הברכה נמצאת במסכת כתובות דף ז' עמוד ב': "ת"ר מברכין ברכת חתנים בעשרה כל שבעה אמר רב יהודה והוא שבאו פנים חדשות מאי מברך אמר רב יהודה בא"י אמ"ה".
ברכת האירוסין המלא, עם ניקוד והסברים.
נוסח הברכה, מקורות והסברים על ברכת שהחינו.
הכל על ברכת הטוב והמטיב, מי אומרה ומתי?
בס"ד
למועצה הדתית הרבנות הראשית יהוד – מונסון
דרושים משגיחי כשרות
עם ניסיון ועם תעודת הכשרה בתוקף של הרבנות הראשית או – מוסד מוסמך מטעם הרבנות הראשית.
בדבר פרטים יש להעביר קורות חיים + תעודה בתוקף.
קו"ח עד לתאריך יא בכסלו תשפד 24.11.23
להלכה: פטריות ברכתם 'שהכל נהיה בדברו'. בביאור הדברים: פטריות גדלים על העצים אך לא יונקים מהעץ אלא מהאוויר הארץ, ולכן ברכתם 'שהכל נהיה בדברו', היות
להלכה: פריכיות אורז ברכתם 'בורא פרי האדמה', ויש שכתבו שברכתם 'בורא מיני מזונות' בביאור הדברים: פריכיות אורז, נעשים על ידי התפחה והדבקתם זה לזה בחום,
להלכה: מדליקים נרות החנוכה בבית הכנסת בברכה משום פרסום הנס, וצריך ליזהר שיהיו בבית הכנסת עשרה אנשים, ויש שכתבו בערב שבת שהזמן דחוק אפשר לברך
מצוות עשה לכתוב מזוזה, פרשת 'שמע ישראל' ופרשת 'והיה אם שמע', ולקובע אותם על מזוזת הפתח, ככתוב בתורה (דברים פרק ו' פסוק ט') "וכתבתם על
להלכה: ערב שבת קודש, יש להקדים ולהדליק נרות חנוכה מוקדם מהרגיל, לכתחילה יש להדליק כעשרים דקות קודם שקיעת החמה, וכל שהוא בתוך החצי שעה לשקיעה
אתר פרשת יהדות הינו אתר המנגיש נושאים רבים ביהדות ומטרתו להמשיך ולזכות את הרבים. בואו לקחת חלק והיו שותפים בהמשך זיכוי רבים באמצעות תרומה קטנה.
בדמעות ובלב שבור אנו מתחילים בכתיבת ספר תורה לעילוי נשמת נרצחי טבח שמחת תורה תשפ"ד
לזכרם של כל אותם נרצחים, שמקומם איתנו בלב כל הזמן. למען נזכור ולא נשכח. למען נעלה את נשמתם הכי גבוה תחת כיסא הכבוד.