האור לציון (חלק ב' פרק ל"ו הלכה ז') כתב, אסור להניח אבקת יוד בשבת מפני שמלבד שהיוד מונע זיהום הוא גם כן מרפא את המכה, ויש בו משום רפואה בשבת, ואסור.
אמנם לחולה שנפל למשכב, או בפצע הנמצא במקום הפנימי כגון מן השיניים ולפנים, או לקטן שדינו כחולה, מותר, כמו שמבואר מדברי השולחן ערוך (סימן שכ"ח סעיף ג').
מאידך הגרש"ז אוירעבך (שמירת שבת כהלכתה פרק ל"ה הערה י"ז) כתב שמותר להניח משחת יוד בשבת, ואף שהיא מרחיקה את החיידקים, מכל מקום אין דינה כרפואה, אלא כרטייה המשתמרת, שכתב השולחן ערוך (סימן שכ"ח הלכה כ"ז) שמותר להניחה על גבי המכה בשבת.
לגבי מריחת היוד, יש להקפיד שלא למרוח אותו משום שיש בדבר איסור ממרח, אלא יש לו להשים אותו ללא מריחה כלל.
לעוד שאלות, בקרו במדור שאל את הרב