להלכה: מותר להסתפר בשלושת השבועות, חוץ משבוע שחל בו תשעה באב, שבשבוע זה אסור להסתפר.
וכן דין האישה והאיש שווים לעניין שאסור בתספורת בשבוע שחל בו תשעה באב.
אבל לפי דעת בני אשכנז יש להחמיר שלא להסתפר כבר מי"ז בתמוז. כלומר, בשלושת השבועות אסור להסתפר.
בביאור הדברים: האם מותר להסתפר בשלושת השבועות?
השולחן ערוך (בסימן תקנ"א סעיף ב') כתב "תספורת שבוע זה, אחד ראשו ואחד כל שיער שבו, אסור".
הרמ"א (בסעיף ד') כתב "אבל תספורת נוהגים להחמיר מי"ז בתמוז".
המשנה ברורה מביא בשם הפרי מגדים, "ואחד האיש ואחד האישה שווין לאיסור, ואפשר שיש להתיר באישה לגלח ריבוי שער דצדעין".
מבואר שווה הדין של איש ואישה כאחד, ואסורים בתספורת, ואפשר שמותר לאישה לגלח את השערות שנמצאים בצד השיער.
ומריטת שער ריסי העין או הגבות, דעת הליכות שלמה בהלכות בין המצרים (פרק י"ד אות ט'), שאינה נחשבת תספורת לעניין זה, ומותר.
מאידך דעת הגר"ח קניבסקי שליט"א בתורת המועדים (סימן י"ד) כותב, שאסור לקצוץ את ריסי העין ויש בזה משום תספורת שאסור.
וכן תספורת לנערה לצורכי שידוכין, דעת הגר"ח קניבסקי שליט"א בתורת המועדים שאסור ואין להקל בזה.
מאידך דעת הליכות שלמה שיש להקל בזה עד שבוע שחל בו, שאז אסור לכולם.
אישה הרוצה לספר ריבוי שיער שלה מחמת צניעות, דעת שבט הלוי (חלק י' סימן פ"א אות ח') שאפשר להקל בזה.
המשנה ברורה מביא (בסימן קטן כ') אכן לצורך טבילת מצווה מותר.
יש לך שאלה בהלכה? שאל את הרב.
קראו עוד בנושא בין המצרים.