על גלידה יש לברך 'שהכל נהיה בדברו'. לענין ברכה אחרונה, לדעת בני אשכנז יש לברך עליו 'בורא נפשות', ולדעת בני ספרד אין לברך עליו. בביאור
ברכת משנה הבריות, היא אחת מברכות הראייה, אשר תיקנו חז"ל לאומרם כאשר רואה בריאה משונה (חריגה).
את ברכת משנה הבריות, מברכים רק כאשר ראה בעל חיים או אדם משונה בדגש על מום מולד, ולא כזה אשר נוצר עם השנים.
למשל: ראה קוף, פיל וכדומה, הרי זה מברך "משנה הבריות".
מקור הברכה נמצא במסכת ברכות דף נב': "אמר רבי יהושע בן לוי הרואה את הבהקנים אומר ברוך משנה הבריות. מיתיבי ראה את הכושי, ואת הגיחור ואת הלווקן, ואת הקפח ואת הננס ואת הדרניקוס אומר ברוך משנה את הבריות… תנו רבנן הרואה פיל קוף וקפוף אומר ברוך משנה את הבריות".
נוסחי ברכות הראיה, מתי אומרן והסבר על הברכות.
נוסחי ברכות השבח, עם ניקוד והסברים נפלאים.
ברכת הלבנה / קידוש לבנה עם ניקוד ופירושים על הברכה.
בס"ד
למועצה הדתית הרבנות הראשית יהוד – מונסון
דרושים משגיחי כשרות
עם ניסיון ועם תעודת הכשרה בתוקף של הרבנות הראשית או – מוסד מוסמך מטעם הרבנות הראשית.
בדבר פרטים יש להעביר קורות חיים + תעודה בתוקף.
קו"ח עד לתאריך יא בכסלו תשפד 24.11.23
על גלידה יש לברך 'שהכל נהיה בדברו'. לענין ברכה אחרונה, לדעת בני אשכנז יש לברך עליו 'בורא נפשות', ולדעת בני ספרד אין לברך עליו. בביאור
להלכה: סעודת חנוכה היא רשות ולא חובה, מכל מקום יש מצווה לעשות סעודת הודאה לה' יתברך ולפרסם שמו, יחשב הסעודה לסעודת מצווה. ונהגו לאכול מאכלי
הכרזת ראש חודש במגן אברהם בשם היראים, וכן כתב המשנה ברורה (סימן תי"ז הלכה א') מנהג קדמונינו לברך את החודש בשבת שלפני ראש חודש, וכתב
להלכה: ערמונים ברכתם 'שהכל נהיה בדברו'. בביאור הדברים: ערמונים, כתב החזון עובדיה (עמוד ק"מ) לברך עליו 'בורא פרי העץ', לפי שנאכלים כך להרבה בני אדם.
להלכה: מותר מעיקר הדין ללכת לבקר את החולה בשבת, אמנם לכתחילה אין לעשות כן, רק אם כבר ביקר אותו ביום חול, או אם היה טרוד
אתר פרשת יהדות הינו אתר המנגיש נושאים רבים ביהדות ומטרתו להמשיך ולזכות את הרבים. בואו לקחת חלק והיו שותפים בהמשך זיכוי רבים באמצעות תרומה קטנה.
בדמעות ובלב שבור אנו מתחילים בכתיבת ספר תורה לעילוי נשמת נרצחי טבח שמחת תורה תשפ"ד
לזכרם של כל אותם נרצחים, שמקומם איתנו בלב כל הזמן. למען נזכור ולא נשכח. למען נעלה את נשמתם הכי גבוה תחת כיסא הכבוד.