להלכה: פטריות ברכתם 'שהכל נהיה בדברו'. בביאור הדברים: פטריות גדלים על העצים אך לא יונקים מהעץ אלא מהאוויר הארץ, ולכן ברכתם 'שהכל נהיה בדברו', היות
דף הבית » ברכות » ברכות הנהנין » ברכת המוציא
ברכת המוציא, הינה אחת מברכות הנהנין, הנאמרת קודם אכילת פת.
את ברכת המוציא, תיקנו חכמים לברכו אם אוכל כל סוג פת העשוי מחיטה או שעורה. ולמה תיקנו זאת? משום חשיבותו הגדולה של הלחם, הידוע כמשביעה כפי שנאמר בתהילים פרק קד' פסוק טו' "וְ֝לֶ֗חֶם לְֽבַב-אֱנ֥וֹשׁ יִסְעָֽד".
כמו כן, גם אם אוכל פת שאין בו שיעור כזית, אפילו פירורי לחם, הרי זה חייב בברכת המוציא לחם מן הארץ.
ברכת המוציא נחשבת לקביעת סעודה, ולכן לאחר הברכה אין צורך לשוב ולברך על שום דבר אחר הבא בסעודה. אולם, דברים שאינם רגילים לבוא בסעודה, הרי זה צריך לשוב ולברך על כל אחד מהם.
כמו כן, אם התחיל סעודה ולפתע הגישו לפניו אוכל שאינו אמור היה להיות בסעודה (למשל אוכל משכנים), הרי זה מברך עליו בנוסף לברכת המוציא.
אם אכל יותר משיעור כזית, הרי זה צריך לברך ברכת המזון הנקבעה לאומרה לאחר סיום הסעודה.
קודם ברכת המזון נוטלים "מים אחרונים" ואם הסבו יותר משלושה אנשים באותו השולחן, הרי צריך גם בזימון.
הכלל הקובע האם לברכת על פת/מאפה מזונות או המוציא הוא: האם קובעים עליו סעודה או לא. למשל: לחם/חלה הרי אלו קובעים עליהם סעודה, בניגוד למאפים קטנים למשל שאין דרך לקבוע עליהם סעודה.
מקור הברכה נמצא במשניות ברכות פרק ו' משנה א': "כֵּיצַד מְבָרְכִין עַל הַפֵּרוֹת? … עַל פֵּרוֹת הָאָרֶץ – אוֹמֵר בּוֹרֵא פְּרִי הָאֲדָמָה. חוּץ מִן הַפַּת, שֶׁעַל הַפַּת אוֹמֵר – הַמּוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ".
נוסח ברכות הנהנין עם ניקוד ופירושים.
ברכת "בורא פרי הגפן" עם ניקוד ופירושים על הברכה.
ברכת "בורא פרי העץ" עם ניקוד ופירושים על הברכה.
בס"ד
למועצה הדתית הרבנות הראשית יהוד – מונסון
דרושים משגיחי כשרות
עם ניסיון ועם תעודת הכשרה בתוקף של הרבנות הראשית או – מוסד מוסמך מטעם הרבנות הראשית.
בדבר פרטים יש להעביר קורות חיים + תעודה בתוקף.
קו"ח עד לתאריך יא בכסלו תשפד 24.11.23
להלכה: פטריות ברכתם 'שהכל נהיה בדברו'. בביאור הדברים: פטריות גדלים על העצים אך לא יונקים מהעץ אלא מהאוויר הארץ, ולכן ברכתם 'שהכל נהיה בדברו', היות
להלכה: פריכיות אורז ברכתם 'בורא פרי האדמה', ויש שכתבו שברכתם 'בורא מיני מזונות' בביאור הדברים: פריכיות אורז, נעשים על ידי התפחה והדבקתם זה לזה בחום,
להלכה: מדליקים נרות החנוכה בבית הכנסת בברכה משום פרסום הנס, וצריך ליזהר שיהיו בבית הכנסת עשרה אנשים, ויש שכתבו בערב שבת שהזמן דחוק אפשר לברך
מצוות עשה לכתוב מזוזה, פרשת 'שמע ישראל' ופרשת 'והיה אם שמע', ולקובע אותם על מזוזת הפתח, ככתוב בתורה (דברים פרק ו' פסוק ט') "וכתבתם על
להלכה: ערב שבת קודש, יש להקדים ולהדליק נרות חנוכה מוקדם מהרגיל, לכתחילה יש להדליק כעשרים דקות קודם שקיעת החמה, וכל שהוא בתוך החצי שעה לשקיעה
אתר פרשת יהדות הינו אתר המנגיש נושאים רבים ביהדות ומטרתו להמשיך ולזכות את הרבים. בואו לקחת חלק והיו שותפים בהמשך זיכוי רבים באמצעות תרומה קטנה.
בדמעות ובלב שבור אנו מתחילים בכתיבת ספר תורה לעילוי נשמת נרצחי טבח שמחת תורה תשפ"ד
לזכרם של כל אותם נרצחים, שמקומם איתנו בלב כל הזמן. למען נזכור ולא נשכח. למען נעלה את נשמתם הכי גבוה תחת כיסא הכבוד.