להלכה: הדין הוא שלא אומרים הלל בפורים, על אף שהוא יום שמחה, כפי מבואר בשולחן ערוך בהלכות פורים (בסימן תרצ"ג הלכה ג') "אין קורין בו הלל ואין נופלים על פניהם".
מבואר שבפורים לא אומרים הלל.
הגמרא במגילה דף י"ד: מביאה את שיטת רבא, משום שבהלל אנחנו אומרים הללו עבדי ה', אם כן ביציאת מצרים אנחנו אומרים הללו עבדי ה' ולא עבדי פרעה, אבל בפורים אי אפשר לומר זאת, משום שאנחנו עדיין עבדי אחשוורוש.
עוד טעם נאמר בגמרא שיטת רב נחמן קריאת המגילה זה הלל.
הבן יהוידע שם, שואל מה שונה פסח שבו אנחנו אומרים את הגדה של פסח, וקריאת הגדה לא נחשבת כמו שאמר הלל, ואילו במגילת אסתר עצם אמירה של המגילה נחשבת להלל.
מבאר הבן יהוידע שבמגילת אסתר מקורו הוא מהכתובים אם כן בזה נחשב כאילו קראה את הלל ממש, אבל הגדה של פסח אין המקור שלה מהכתובים אלא הם מדרשי חז"ל, ובזה לא אומרים שעצם האמירה של הגדה של פסח נחשב כאילו קראה את הלל.
קראו גם:
האם אומרים הלל בחנוכה?
יש לך שאלה? שאל את הרב.
הצטרפו אל רשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכונים בכל מה שחדש
אתר פרשת יהדות הינו אתר המנגיש נושאים רבים ביהדות ומטרתו להמשיך ולזכות את הרבים. באתר תמצאו מגוון תכנים מרתקים ומעניינים בקשת רחבה של נושאים.
הצטרפו אל רשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכונים בכל מה שחדש