
להלכה: מותר מעיקר הדין לשמש בפני תינוק שאינו יודע לדבר, ואם יודע לספר אפילו שלא מבין מה הוא אומר, אסור.
מכל מקום מדת חסידות להקפיד שלא לשמש כלל בפני תינוק כל זמן שהוא ניעור.
השולחן ערוך (סימן ר"מ הלכה ו') אסור לשמש מטתו בפני כל אדם אם הוא ניעור, ואפילו על ידי הפסק מחצה עשרה, ובפני תינוק שאין יודע לדבר מותר.
ומה הגדר של שאינו יודע לדבר, כתב הערוך השולחן (סעיף י"א) אבל כשיודע לדבר אסור, אף שאינו מבין העניין, אך יספר מה שראה ומכוער הדבר.
ומדת חסידות, והובא בפסקי תשובות (שם אות ט"ז) להימנע מלשמש בפני תינוק ניעור, אפילו מוטל בעריסה, והביא כן בשם אליה רבה (סעיף קטן י"ג) דמצינו בגמרא בנדה (דף י"ז) שהחמירו אביי ושאר חכמי הגמ' אפילו בפני זבובים ועכברים.
בזמן שהתינוק ישן, כתב (שם בשם הטור והבית יוסף) אין חשש כלל, וכתב ואפילו ספק אם ישן אפשר להקל בתינוק.
במקום שיש חשש להוצאת זרע לבטלה, כתב (שם) יש להקל גם בתינוק ניעור לגמרי כל שאינו יודע לדבר.
הצטרפו אל רשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכונים בכל מה שחדש
אתר פרשת יהדות הינו אתר המנגיש נושאים רבים ביהדות ומטרתו להמשיך ולזכות את הרבים. באתר תמצאו מגוון תכנים מרתקים ומעניינים בקשת רחבה של נושאים.
הצטרפו אל רשימת התפוצה שלנו ותקבלו עדכונים בכל מה שחדש