להלכה: כל שמונת ימי חנוכה חייבים בהנחת תפילין, כשאר ימות השנה.
בשמונת ימי חנוכה אומרים הלל וקוראים בהם בספר תורה, והדין כפי שנפסק בשולחן ערוך (בסימן כ"ה הלכה י"ג) "נהגו העולם שלא לחלוץ תפילין עד אחר קדשת ובא לציון. וביום שיש בו ספר תורה נוהגים שלא לחלצם עד שיחזירנו ספר תורה ויניחוהו בהיכל".
מבואר שבחנוכה שקוראים בו בספר תורה, אין לחלוץ עד לאחר חזרת ספר תורה לארון הקודש.
אם הספר תורה מונח בתוך תיק סגור כמקובל בספרי התורה של בני עדות המזרח, כתב העוד יוסף חי (פרשת חיי שרה אות ב') שמותר לחלוץ את התפילין בפניו, משום שהספר תורה נחשב כסגור.
כאשר אחד מימי החנוכה יוצא בראש חודש טבת, הדין כפי שנפסק בשולחן ערוך (כ"ה הלכה י"ג) "ביום ראש חודש חולצים אותם קודם תפילת מוסף".
יש לכם שאלה בהלכה? שאלו את הרב.