האם מותר להרוג כינים בשבת?

להלכה: חלוקים האחרונים האם מותר להרוג כינים בשבת, יש שכתבו שמותר כיון שאינם פרים ורבים, ויש שכתבו לאסור כי הכינים של היום כן פרים ורבים.

האם מותר להרוג כינים בשבת? בביאור הדברים:

השולחן ערוך (סימן שט”ז הלכה ג’) “אבל כינה מותר להורגה”.
מבאר המשנה (סימן קטן ל”ח) שכינה מותר להורגה, משום שאינה באה מזכר ונקבה אלא נוצרה על ידי זיעה, אם כן נחשב דבר שאינו בריה ובזה אין איסור נטילת נשמה.
הילקוט יוסף (שם) כותב ואף על פי שחכמי המחקר אומרים שגם הכינים פרים ורבים מזכר ונקבה, אנו אין לנו אלא דברי חז”ל שאמרו שמותר להרוג כינים בשבת, מטעם שאינם פרים ורבים.
וכן כתב אביו בחזון עובדיה (חלק ה’ סעיף ט”ז) אין לשנות הדינים המיוסדים על פי התלמוד, כי רוח ה’ דיבר.
האורחות שבת (חלק א’ פרק י”ד) כתב שכנראה שהכינים של היום כפי שחקרו גדולי המחקר כן פרים ורבים וזה לא אותם שהוזכרו בגמרא שאינם פרים ורבים, ולכן יש איסור להורגם.
וכן פסק הגרי”ש אלישיב שיש להימנע להרוג כינים בשבת.

קראו גם:

תוכן עניינים
אהבתם? שתפו ברשת!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תכנים חדשים שעלו לאתר
האם מותר ללעוס מסטיק בצום?

להלכה: אסור ללעוס מסטיק בצום, וכך כתב הילקוט יוסף (סימן תק”נ הלכה כ”ד) אסור ללעוס גומי לעיסה [מסטיק] ביום תענית, אך מסטיק שאין בו שום

מה מברכים על אלפחורס?

להלכה: יש לברך על אלפחורס שהכל נהיה בדברו, אמנם אם הקמח דגן עשוי לטעם יש לברך עליו מזונות מ-50 גרם. מה מברכים על אלפחורס? בביאור

מה מברכים על שקדים ועל אגוזים?

על אגוזים ועל שקדים, יש לברך עליהם בורא פרי העץ וברכת נפשות רבות וחסרונם לאחר האכילה.ואין הבדל בזה בין אגוזים ושקדים קלויים לבין שקדים ואגוזים

פירוש הפסוק ימים על ימי מלך

בספר תהילים (סא’ פסוק ז’) נאמר: “יָמִים עַל יְמֵי מֶלֶךְ תּוֹסִיף שְׁנוֹתָיו כְּמוֹ דֹר וָדֹר”. פירושו הפסוק הוא, שדוד המלך ביקש מה’ שיאריך ימיו על

מעוניינים לפרסם כתבה? השאירו פרטים!
Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות