האם מותר להאכיל קטן קודם קידוש?

להלכה: מותר לתת לקטן לאכול קודם קידוש, וקטן נחשב עד גיל שלוש עשרה, אמנם ממתקים יש שכתבו להתיר ויש שכתבו לאסור.

האם מותר להאכיל קטן קודם קידוש? בביאור הדברים:

השולחן ערוך (סימן רס”ט סעיף א’) “נוהגים לקדש בבית הכנסת, ואין למקדש לטעום מיין הקידוש אלא מטעימו לקטן”.
ולמד מכאן המשנה ברורה (סימן קטן א’) והוא הדין שמותר להאכיל לקטנים בשבת בשחרית לפני קידוש ואסור לענותו, מבואר שמותר לתת לקטן לאכול קודם קידוש.
וכך כתב להלכה בשו”ת האור לציון (חלק ב’ פרק מ”ז סימן ו’) מותר לתת לילדים עד גיל שלוש עשרה שנה לאכול ולשתות קודם הקידוש, בין בקידוש הלילה ובין בקידוש היום, ומכל מקום קטן שקרוב לגיל שלוש עשרה שנה יש להרגילו שלא יאכל לפני הקידוש.
לעניין ממתקים, כתב האור לציון (שם) שמותר, מאידך הגרי”ש אלישיב כתב שאמנם מותר לו לאכול, אבל דברי מתיקה אסור.

תוכן עניינים
אהבתם? שתפו ברשת!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תכנים חדשים שעלו לאתר
הלכות מעלית חשמל בשבת

מעלית חשמל שבת היא פיתוח ישראלי בעקבות בנייה של בניינים רבי קומות, ומהם מתגוררים לא מעט דיירים שומרי שבת ולא מעוניינים לחלל השבת המציאו מנגנון

מלאכת צובע

אחת מל”ט אבות מלאכות שחייבים עליהם ועוברים באיסור תורה היא מלאכת צובע. ואין הצובע חייב עד שיהא צבע המתקיים, אבל הצובע בצבע לא מתקיים, הרי

מלאכת מתיר

מלאכת מתיר היא אחת מל”ט אבות מלאכה שחייבים עליהם מהתורה בשבת.בגמרא בשבת דף ע”ד ע”ב קושר ומתיר אפו הם היו במשכן, אומרת הגמרא שצדי חלזון

מלאכת טוחן

מלאכת טוחן היא אחת ל”ט אבות מלאכות שאסורים בשבת.גדר מלאכת טוחן מובא ברמב”ם בפרק ז’ מהלכות שבת הלכה ה’ שהטוחן לוקח גוף אחד ומחלקו לגופים

מלאכת שוחט

ברמב”ם בפרק י”א הלכה א’ כתב השוחט חייב, ולא שוחט בלבד אלא כל הנוטל נשמה לאחד מכל מיני חיה ובהמה ועוף ושרץ בין בשחיטה בין

מעוניינים לפרסם כתבה? השאירו פרטים!
Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות