האם מותר לאישה לקדש על היין בשבת?

להלכה: מותר לאישה לקדש על היין בשבת. אמנם יש להימנע לאישה לקדש מפני האנשים אחרים כיון שיש בדבר משום זילות.

האם מותר לאישה לקדש על היין בשבת? בביאור הדברים:

השולחן ערוך (סימן רע”ח הלכה ב’) כותב “נשים חיבות בקידוש אף על פי שהוא מצות עשה שהזמן גרמא [פירוש מצות עשה התלויה בזמן], משום דאתקש זכור לשמור, והני נשי הואיל ואיתנהו בשמירה איתנהו בזכירה, ומוציאות את האנשים, הואיל וחיבות מן התורה כמותם”.
מבואר שנשים יכולת לקדש על היין בשבת ולהוציא את שאר בני המשפחה, וכן הסכימו הט”ז והמגן אברהם והגר”א ושארי האחרונים.
במשנה ברורה (סימן קטן ד’) ומכל מקום יש להחמיר לכתחילה שלא תוציא אישה אנשים שאינם מבני ביתה שהדבר נחשב לזול.

יש לכם שאלות נוספות בהלכה? שאלו את הרב

תוכן עניינים
אהבתם? שתפו ברשת!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תכנים חדשים שעלו לאתר
האם מותר ללעוס מסטיק בצום?

להלכה: אסור ללעוס מסטיק בצום, וכך כתב הילקוט יוסף (סימן תק”נ הלכה כ”ד) אסור ללעוס גומי לעיסה [מסטיק] ביום תענית, אך מסטיק שאין בו שום

מה מברכים על אלפחורס?

להלכה: יש לברך על אלפחורס שהכל נהיה בדברו, אמנם אם הקמח דגן עשוי לטעם יש לברך עליו מזונות מ-50 גרם. מה מברכים על אלפחורס? בביאור

מה מברכים על שקדים ועל אגוזים?

על אגוזים ועל שקדים, יש לברך עליהם בורא פרי העץ וברכת נפשות רבות וחסרונם לאחר האכילה.ואין הבדל בזה בין אגוזים ושקדים קלויים לבין שקדים ואגוזים

פירוש הפסוק ימים על ימי מלך

בספר תהילים (סא’ פסוק ז’) נאמר: “יָמִים עַל יְמֵי מֶלֶךְ תּוֹסִיף שְׁנוֹתָיו כְּמוֹ דֹר וָדֹר”. פירושו הפסוק הוא, שדוד המלך ביקש מה’ שיאריך ימיו על

מעוניינים לפרסם כתבה? השאירו פרטים!
Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות