כלי יקר על התורה | פרשת יהדות

כלי יקר על פרשת ויקהל

{א}ויקהל משה את כל עדת בני ישראל וגו’. פירש”י למחרת יו”כ כו’, ובפר’ יתרו כתיב (שמות יח.יג) ויהי ממחרת וישב משה לשפוט את העם ופירש”י שם כי זה

אבן עזרא על התורה | פרשת יהדות

אבן עזרא על פרשת פקודי

{כא}אלה פקודי. הטעם פקודי הכלים. כי מלת משכן כוללת הכל. ופירש למה נקרא משכן בעבור הארון ששם לוחות העדות. והנה אחז דרך קצרה. וזהו האמת

אבן עזרא על התורה | פרשת יהדות

אבן עזרא על פרשת ויקהל

{א} טעם ויקהל. שישמעו הכל מפיו דבר המשכן שיתנדבו ופירש אלה הדברים. המשכן וכליו לעשות על כן כתוכ לעשות אותם. והנה הטעם שהשם צוני שתעשו מה שאומר

בעל הטורים על התורה | פרשת יהדות

בעל הטורים על פרשת פקודי

{כא}אלה פקודי. מלא וי”ו שפקד לכל ו’ מאות אלף שלא יחשדוהו שלקח מן הכסף. המשכן משכן שנתמשכן ב”פ בשביל עונות ישראל וזהו שאמרו אנשי כנה”ג

בעל הטורים על התורה | פרשת יהדות

בעל הטורים על פרשת ויקהל

{א}ויקהל. כתיב לעיל כי קרן עוד פניו וסמך לו פ’ שכת לומר שאינו דומה קירון פנים של שבת לשאר הימים. ואמר ויקהל לפי שבא לומר

שפתי חכמים | פרשת יהדות

שפתי חכמים על פרשת פקודי

{כא}א דק”ל הוה ליה למימר ואלה בוא”ו מוסיף על הראשונים ומתרץ דלא תטעה לומר דקאי דוקא אכלי המשכן דסמיך ליה ותקשה לך למה מנה מנין המשקולות

שפתי חכמים | פרשת יהדות

שפתי חכמים על פרשת ויקהל

{א}א דלעיל כתיב ברדת משה מהר וגו’ וזה היה ביום הכיפורים וזה קאי עליו דהא אחריו מיד כתיב ויקהל משה ש”מ שהיה למחרת יום הכיפורים רא”ם.

רמב"ן על התורה | פרשת יהדות

רמב”ן על פרשת פקודי

{כא} אמר המשכן משכן העדות. בעבור כי יריעות שש משזר הם שיקראו משכן במצוה (לעיל כו א) ובמעשה (לעיל לו ח), אבל משכן העדות כולל הבית בכללו

רמב"ן על התורה | פרשת יהדות

רמב”ן על פרשת ויקהל

{א}ויקהל משה את כל עדת בני ישראל. יכלול ”כל עדת בני ישראל” האנשים והנשים, כי כלם התנדבו במלאכת המשכן. והנה משה אחר שצוה לאהרן והנשיאים

אור החיים על הפרשה | פרשת יהדות

אור החיים על פרשת פקודי

{כא}אלה פקודי וגו’. אומרו אלה לפסול כל מנינים שבעולם כי כל מה שימנה אדם מקנינים המדומים אין מניינו מנין ושמו מורה עליו מה אתה מונה, אבל מנין

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הישארו מעודכנים

הצטרפו לרשימות התפוצה

וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל או לנייד.

Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות