שניים מקרא ואחד תרגום על התורה | פרשת יהדות

שניים מקרא ואחד תרגום – תרומה

{א} וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹֽר:  מ  וַיְדַבֵּר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹֽר:  ת  וּמַלִיל יְיָ עִם משֶׁה לְמֵימָר: {ב} דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ לִי תְּרוּמָה מֵאֵת כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ

תרגום יונתן על התורה | פרשת יהדות

תרגום יונתן על פרשת תרומה

{א} וידבר וּמַלֵּיל יְיָ עִם משֶׁה לְמֵימָר: {ב} מַלֵּיל עִם בְּנֵי יִשְרָאֵל וְיִסְבוּן קֳדָמַי אַפְרְשׁוּתָא מִן כָּל דְּיִתְרְעֵי לִבֵּיהּ וְלָא בְּאַלְמוּתָא תִסְבוּן יַת אַפְרָשׁוּתִי: {ג} וְדָא אַפְרָשׁוּתָא דְתִסְבוּן מִנְהוֹן דַּהֲבָא

דעת זקנים על התורה | פרשת יהדות

דעת זקנים על פרשת תרומה

{ב}ויקחו לי תרומה. פרשה זו נאמרה בתוך ארבעים יום שהיה ממתן תורה וצוהו הקב”ה להיכן מניח’ שיעשו משכן ובית קדשי הקדשים ובתוכו ארון ובתוך הארון לוחות

כלי יקר על התורה | פרשת יהדות

כלי יקר על פרשת תרומה

{א}וידבר ה’ וגו’ ויקחו לי תרומה וגו’. ג’ תרומות נזכרו כאן כו’, ויש בענין זה כמה ספיקות כי למה יחס ב’ תרומות ראשונות אל הש”י כי

אבן עזרא על התורה | פרשת יהדות

אבן עזרא על פרשת תרומה

{א}וידבר. בעלותו אל ראש ההר דבר לו על דבר המשכן. והטעם שיעשו מקדש לשם הנכבד וישכון בתוכו. ושם ידבר עם משה ולא יעל’ אל ההר:{ב} מלת ויקחו

בעל הטורים על התורה | פרשת יהדות

בעל הטורים על פרשת תרומה

{ב}ויקחו לי תרומה. פתח דבר אל בני ישראל בל’ פיוס כמו דברו על לב ירושלים. בשביל שהיה בו חסרון כיס פייסם ואיתא במדרש א”ר אבהו

שפתי חכמים | פרשת יהדות

שפתי חכמים על פרשת תרומה

{ב}א דהא כל דבר שבעולם שלו הוא: ב בא לומר שאל תפרשהו לשון תרומה והגבהה כמו שוק התרומה (רא”ם): ג דק”ל כיון דתרומה דהכא הוא הפרשה ואם כן נאמר שהוא דבר

רמב"ן על התורה | פרשת יהדות

רמב”ן על פרשת תרומה

{א}כאשר דבר השם עם ישראל פנים בפנים עשרת הדברות, וצוה אותם על ידי משה קצת מצות שהם כמו אבות למצותיה של תורה, כאשר הנהיגו רבותינו עם

אור החיים על הפרשה | פרשת יהדות

אור החיים על פרשת תרומה

{ב}דבר אל בני ישראל. צריך לדעת למה לא הספיק במה שקדם לומר לאמר והדבר מובן שלבני ישראל יאמר. או לא היה צריך לומר לאמר ויספיק באומרו דבר

פתח הגיהנם | פרשת יהדות

פתח הגיהנם

מְכַשֵּׁפָה לֹא תְחַיֶּה: (פרשת משפטים כב. יז’). אלא תומת בבית דין, ואחד זכרים ואחד נקבות, אלא שדבר הכתוב בהוה שהנשים מצויות מכשפות: רש”ירבינו הרמב”ן זצ”ל

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
הישארו מעודכנים

הצטרפו לרשימות התפוצה

וקבלו עדכונים חמים ישירות למייל או לנייד.

Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות