להלכה: בוטנים קלויים ברכתם בורא פרי האדמה.
בוטנים לא קלויים יש שיטות הסוברות כי ברכתם שהכול נהיה בדברו, ויש שיטות הסוברים שברכתם בורא פרי האדמה.
הגאון ר' זלמן אוירעבך בספר וזאת הברכה (עמוד 129) כתב בוטנים לא קלויים ברכתם שהכול נהיה בדברו, היות והדרך לאכול אותם קלויים, ואם כן בוטנים לא קלויים הרי הם עדיין לא הגיעו לכלל עיקר פריים, ולכן ברכתם שהכול.
אמנם בספר הליכות ברכות (סימן ר"ב סימן ס') כותב, אך יש לעיין בימינו שיש יותר מודעות לאכול דברים בריאים, ויש יותר בני אדם מבעבר שאוכלים בוטנים לא קלויים, יתכן שנחשב כהרבה בני אדם שכך אוכלים, ואף שהם לא רוב, ולכן יברכו עליהם בורא פרי האדמה.
וכך כתב בחוט השני (ברכות עמוד קצ"ה אות ד'), שעל בוטנים לא קלויים יש לברך בורא פרי האדמה.
מבואר שיש שיטות הסוברים שברכתם שהכול, משום שעדיין לא נגמר לעניין זה שדינו כבוטן, משום שאין דרך לאוכלו כך, ולכן ברכתו שהכול.
ויש הסוברים שברכתו אדמה משום שיש אותם אנשים שכן אוכלים אותם לא קלויים, ומכל מקום מידי ספק לא יצאנו והדין שכל ספק ברכות יש לברך עליו כברכתו, ואם כן ברכתו הוא אדמה.