האם יום כיפור הוא חג?

בתורה בפרשת אמור (פרק כ”ג פסוק כ”ז) כתוב: “אך בעשור לחודש השביעי הזה יום הכיפורים הוא מקרא קודש יהיה לכם ועניתם את נפשותיכם והקרבתם אשה לה'”.
מבואר מהפסוק שיום הכיפורים נקרא יום מקרא קודש, אך אינו נקרא חג, כמו שמוזכר בחג הסוכות, השבועות והפסח, “בחג המצות ובחג השבעות ובחג הסוכות”. מבואר שבהם הוזכר חג ולא ביום כיפור.
ויש חילוק בין החגים לבין יום כיפור, בשאר החגים מוזכר מקראי קודש, והכוונה במאכל ובמשתה וכסות ותענוג, אך יום כיפור נחשב מקרא קודש, והכוונה בעינוי נפש. וכך מובא בפירוש החזיקוני על הפסוק.
א”ב מבואר שיום כיפור אינו נקרא יום חג.

יש לך שאלות נוספות ביהדות? שאל את הרב.

תוכן עניינים
אהבתם? שתפו ברשת!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תכנים חדשים שעלו לאתר
פרשת עקב | פרשת יהדות
פרשת עקב

פרשת עקב פרשת עקב המלא – עם ניקוד וטעמים – חידושי תורה ופרפראות על הפרשה פרשת עקב פרק ז’ ראשון (יב) וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת

פרשת ואתחנן | פרשת יהדות
פרשת ואתחנן

פרשת ואתחנן פרשת ואתחנן המלא – עם ניקוד וטעמים – חידושי תורה ופרפראות על הפרשה פרשת ואתחנן פרק ג’ ראשון (כג) וָאֶתְחַנַּן אֶל יְהוָה בָּעֵת

הלכות תפילין

מצוות תפילין, היא מצווה מהתורה כמו שנאמר “וקשרת לאות על ידך והיו לטוטפות בין עינך”. ולכן מחויב אדם להניח תפילין בכל יום, וחייב שיהיו עליו

הלכות מעלית חשמל בשבת

מעלית חשמל שבת היא פיתוח ישראלי בעקבות בנייה של בניינים רבי קומות, ומהם מתגוררים לא מעט דיירים שומרי שבת ולא מעוניינים לחלל השבת המציאו מנגנון

מלאכת צובע

אחת מל”ט אבות מלאכות שחייבים עליהם ועוברים באיסור תורה היא מלאכת צובע. ואין הצובע חייב עד שיהא צבע המתקיים, אבל הצובע בצבע לא מתקיים, הרי

מעוניינים לפרסם כתבה? השאירו פרטים!
Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות