האם אומרים הלל בפורים?

הדין הוא שלא אומרים הלל בפורים, על אף שהוא יום שמחה, כפי מבואר בשולחן ערוך בהלכות פורים (בסימן תרצ”ג הלכה ג’) “אין קורין בו הלל ואין נופלים על פניהם“.
מבואר שבפורים לא אומרים הלל.

צריך להבין למה לא אומרים הלל בפורים?

הגמרא במגילה דף י”ד: מביאה את שיטת רבא, משום שבהלל אנחנו אומרים הללו עבדי ה’, אם כן ביציאת מצרים אנחנו אומרים הללו עבדי ה’ ולא עבדי פרעה, אבל בפורים אי אפשר לומר זאת, משום שאנחנו עדיין עבדי אחשוורוש.
עוד טעם נאמר בגמרא שיטת רב נחמן קריאת המגילה זה הלל.
הבן יהוידע שם, שואל מה שונה פסח שבו אנחנו אומרים את הגדה של פסח, וקריאת הגדה לא נחשבת כמו שאמר הלל, ואילו במגילת אסתר עצם אמירה של המגילה נחשבת להלל.
מבאר הבן יהוידע שבמגילת אסתר מקורו הוא מהכתובים אם כן בזה נחשב כאילו קראה את הלל ממש, אבל הגדה של פסח אין המקור שלה מהכתובים אלא הם מדרשי חז”ל, ובזה לא אומרים שעצם האמירה של הגדה של פסח נחשב כאילו קראה את הלל.

האם אומרים הלל בחנוכה?
יש לך שאלה? שאל את הרב.

תוכן עניינים
אהבתם? שתפו ברשת!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תכנים חדשים שעלו לאתר
מה מברכים על גרנולה?

נחלקו האחרונים מה ברכתה של אכילת גרונלה (גרעינים העשויים שיבולת שוער ואפויים בתנור), חלק מהאחרונים סוברים שברכתה בורא פרי האדמה, ויש מאחרונים שסוברים שברכתה בורא

מה מברכים על סמבוסק?

האור לציון (חלק ב’ פרק מ”ו הלכה י”א) כותב סמבוסק עשוי כבצק לחם בלא תוספת בעיסה, וממלאים אותו בחומוס, ומטגנים אותו בשמן, ברכתו בורא מיני

מה מברכים על אפרופו?

אפרופו ברכתו שהכול נהיה בדברו, ובסופו ברכת בורא נפשות רבות. וכך מובא בספר הליכות ברכות (סימן ר”ב הלכה ל”א), וזהו דעת השולחן ערוך, והרמב”ם.ואף שהם

מי יכול להיות עד בחופה?

עד לחופה צריך להיות אדם לחפש עד כשר לעדות, שהוא הוחזק עוסק במצוות, ובגמילות חסדים, ונוהג ביושר, ויש בו דרך ארץ, ומצווה לחזר אחר עדים

מה מברכים על קורנפלקס?

קורנפלקס, אם עשוי מקמח תירס ברכתו שהכול נהיה בדברו, ואם עשוי מגרעיני תירס ברכתו אדמה.האור לציון (חלק ב’ פרק מ”ו הלכה מ”א) כתב על הקורנפלקס

מעוניינים לפרסם כתבה? השאירו פרטים!
Translate »
שינוי גודל גופנים
ניגודיות